De revolutionaire Canon EOS-1D X vanaf eind april 2012 te koop in Nederland

Amstelveen, 27 februari 2012 – Canon maakt vandaag bekend dat het ‘next generation’ topmodel DSLR – de professionele EOS-1D X – vanaf eind april 2012 verkrijgbaar is. Als resultaat van 40 jaar ervaring met de ontwikkeling van professionele camera’s, vertegenwoordigt de EOS-1D X het meest geavanceerde EOS model dat ooit is geproduceerd. De EOS-1D X biedt fotografen een ongeëvenaarde combinatie van snelheid, resolutie en beeldkwaliteit voor het vastleggen van schitterende foto’s en Full HD movies.

Picture_CIG_2012.03.02_EOS_img

Dankzij de ongekend hoge flexibiliteit en veelzijdigheid is de EOS-1D X de ultieme camera voor professionele fotografen met een breed werkveld, dat varieert van de studio tot het sportveld. De camera is in staat elke creatieve uitdaging succesvol aan te gaan. Het model is uitgerust met een serie toonaangevende technologieën die het nog eenvoudiger maken om beelden met een onovertroffen kwaliteit vast te leggen. Een nieuwe 18,1 Megapixel volbeeld CMOS-sensor zorgt samen met een onvoorstelbaar groot ISO-bereik van 100 – 51.200 (uitbreidbaar tot 204.800) voor perfecte opnamen bij weinig omgevingslicht. Het aangepaste ontwerp van het 61-punts wide-area AF-systeem zorgt voor een indrukwekkende gevoeligheid en nauwkeurigheid over het gehele beeld en een nieuw ontworpen 100.000 pixel RGB-meetsensor detecteert gezichten en kleuren om nauwkeurige belichtingsniveaus te garanderen.

De EOS-1D X is de eerste camera met twee “DIGIC 5+” processoren. Deze zijn ontworpen voor razendsnelle verwerking van de enorme hoeveelheid beeldgegevens en zorgen tegelijk dat beeldruis tot een minimum wordt gereduceerd. In combinatie met de 16-kanaals uitlezing van de sensor, maken de twee processoren het mogelijk met maximale resolutie continu-opnamen te maken tot 12 bps. Een super hi-speed modus verhoogt de opnamesnelheid tot 14 bps¹.

De DSLR van de filmmaker
Dankzij de volbeeld sensor is de EOS-1D X ook in staat Full HD (1920 x 1080p) movies vast te leggen. Met een uitgebreide serie handmatige instellingen voor regeling van belichting, scherpstelling en beeldsnelheid² en de weergave en aanpassingsmogelijkheden van de geluidsniveaus op het Clear View II 8,11 cm (3,2”) LCD-scherm, hebben gebruikers volledige controle over elk aspect van een opname.

De verkoopadviesprijs is € 6499,-.

Canon EOS-1D X – de belangrijkste kenmerken
• 18,1 Megapixel volbeeld CMOS-sensor
• Fotograferen met maximaal 12 bps en 14 bps
• 100-51.200 ISO, maximaal H:204.800