Canon kijkt op EXPO 2015 naar toekomst consumer imaging en digitale diensten

Parijs, 13 oktober 2015 – Canon Europe deelt vandaag haar visie op de snelle veranderingen in de markt voor consumer imaging. In overeenstemming met haar passie nieuwe manieren te ontwikkelen om mensen te laten genieten van en zich onder te dompelen in hun herinneringen, toont Canon tijdens EXPO 2015 in Parijs een inspirerend geheel van concepten en technologieën die de manier waarop we beelden vastleggen, opslaan en delen ingrijpend zullen veranderen.

expo-banner.jpg

“EXPO 2015 is erg spannend voor ons. In de afgelopen vijf jaar hebben we onze jarenlange ervaring, kennis en expertise ingezet om de grenzen van imaging te verleggen. Wij richten ons op de transformatie van onze activiteiten in de consumentenmarkt als reactie op de veranderende klantbehoeften. We focussen op het ontwikkelen van nieuwe digitale diensten, naast onze bestaande gerenommeerde imaging hardware”, zegt Alessandro Stanzani, Head of Consumer Imaging Group, Canon Europe. “Alles wat we tonen, weerspiegelt ons streven mensen hun herinneringen maximaal te laten beleven. Hieraan geven we invulling door hen met nog meer plezier bezig te laten zijn met imaging. Of het nu gaat om het herbeleven van foto’s thuis met het ‘next-generation’ Connect Station, een wireless imaging hub, of door met onze 4 miljoen ISO camera dingen te zien die het menselijk oog niet kan waarnemen. De mooiste beelden tonen dierbare herinneringen. Canon wil mensen helpen zulke momenten vast te leggen en zich ermee te omringen, met de best denkbare kwaliteit. Tijdens EXPO 2015 tonen we hoe we verandering stimuleren in hoe mensen zullen omgaan met imaging: vandaag, morgen en in de toekomst.”

Ondersteuning in elke fase van het imaging-traject
Nu steeds meer foto’s en video’s worden gemaakt, die een belangrijke emotionele waarde hebben, blijft Canon de grenzen van imaging-technologie verleggen. Hierbij wil zij de rol van pionier vervullen en consumenten nieuwe belevingen en creatieve mogelijkheden bieden. Via een ecosysteem van zich voortdurend ontwikkelende producten en digitale diensten zet Canon zich in elke fase van het imaging-traject in voor ondersteuning van gebruikers. Zo maakt zij het gemakkelijker het beste uit foto’s en video’s te halen, ongeacht welk apparaat is gebruikt om beeldmateriaal vast te leggen.

Canon onderstreept haar ambitie om het aanbod aan digitale diensten en smartphone foto-apps te vergroten met haar nieuwste oplossingen. Hiermee speelt zij in op één van de grootste uitdagingen waarmee consumenten worden geconfronteerd: het beheer van hun voortdurend uitdijende fotobibliotheken. Na de overname van Lifecake in april 2015 zal Canon een indruk geven van de mogelijkheden en de nieuwe uitstraling van haar cloud-based fotomanagementservice, irista. Ook kunnen bezoekers kennismaken met hdbook EZ. Dit is een binnenkort te lanceren app voor smartphones, tablets en pc’s die op intelligente wijze de beste opnamen zoekt in foto- en videobibliotheken, en automatisch binnen enkele minuten een gepersonaliseerd fotoboek samenstelt.

Andere hoogtepunten van technologische concepten, producten, oplossingen en diensten zijn:

• 8K-camera: ter ondersteuning van ‘next-generation’ 8K-entertainment-producties registreert deze conceptcamera alles met een ongekend hoge beeldkwaliteit: van natuurfilms in het regenwoud van de Amazone tot adembenemende sportmomenten in je favoriete stadion.
  • 120 megapixel camera: deze camera is een prototype en zal beelden met een uiterst hoge resolutie produceren die een driedimensionale textuur en uitstraling kunnen weergeven, zodat onderwerpen worden getoond alsof ze voor je neus staan – perfect in combinatie met 3D-printprogramma’s of hologramtechnologie.
  • 250 megapixel CMOS-sensor: Canon’s nieuwste ultrahoge resolutie-sensor heeft ’s werelds hoogste aantal pixels¹ voor een CMOS-sensor² en is daarmee 30x scherper dan 4K³. Met deze sensor zijn zelfs de letters op de zijkant van een vliegtuig te lezen dat zich op 18 km afstand in de lucht bevindt.
  • 4 miljoen ISO camera: Canon’s nieuwe camera met ultrahoge gevoeligheid is in staat Full HD beeldmateriaal vast te leggen in omgevingen met uitzonderlijk weinig licht en maakt het mogelijk te filmen in situaties waar dat eerder niet haalbaar was.
  • Intelligent Imaging for Life: Stelt mensen vanuit huis in staat vanaf een interactieve surface-tafel, eenvoudig foto’s te delen, bij te snijden en te printen. Deze innovatieve en intuïtieve technologie maakt het mogelijk om eenvoudig foto’s en video-opnamen te vinden en herinneringen gemakkelijk te delen met anderen.

Zij die niet aanwezig zijn op Canon EXPO kunnen de technologische concepten en imaging solutions virtueel ervaren op http://www.canon-europe.com/expo. Hier is alles te lezen over de hoogtepunten van het evenement.

Ga voor meer informatie naar onze speciale Canon EXPO social media kanalen:

¹ Op 7 september 2015, gebaseerd op door Canon uitgevoerd onderzoek
² Op een CMOS-sensor met afmetingen kleiner dan een 35 mm full-frame sensor
³ Met vijf frames per seconde

Beurzen en evenementen