Canon ontwikkelt nieuw concept foto-opslagapparaat

Amstelveen, 15 september 2014 – Canon maakt vandaag bekend dat de onderneming bezig is met de ontwikkeling van een nieuw concept foto-opslagapparaat, voorlopig het Cross Media Station genoemd, dat gebruikers in staat zal stellen gemakkelijk te genieten van hoge kwaliteit foto’s en movies die met digitale camera’s zijn gemaakt.

photo-storage device.jpg

Het Cross Media Station heeft dezelfde hoofdkenmerken als Canon’s digitale camera’s – een hoge snelheid, comfortabele bediening en een hoge beeldkwaliteit – en zal gebruikers in staat stellen hun foto’s en movies eenvoudig en met een gerust hart op te slaan en te gebruiken, om vervolgens optimaal te genieten van hun eigen hoge kwaliteit foto- en filmcollecties.

Via NFC-technologie zijn foto’s en movies eenvoudig vanaf een camera naar het Cross Media Station te kopiëren, waarna ze met hoge kwaliteit kunnen worden bekeken op een televisie. Wanneer het Cross Media Station is verbonden met een netwerk, kunnen gebruikers gemakkelijk foto’s en movies delen en – naast diverse andere functies – hun fotobestanden naar een printer sturen. Op dit moment zijn de specificaties, prijs, introductiedatum en andere gegevens nog niet bekend.

Met nieuwe technologieën en imaging-producten die aansluiten bij de verwachtingen van een breed scala aan gebruikers, zal Canon zich blijven inzetten voor de ondersteuning en ontwikkeling van de foto- en videocultuur.