Canon Europe lanceert met ‘Come and See’ grootste geïntegreerde pan-EMEA-merkcampagne ooit

Amstelveen, 15 september 2014 – Canon Europe lanceert vandaag haar grootste through-the-line merkcampagne ooit voor consumenten. Als onderdeel van een driejarige communicatiestrategie zal Canon met de pay-off ‘Come and See’ consumenten aanmoedigen bewust naar de wereld te kijken en mensen inspireren om verrijkende en inspirerende verhalen vast te leggen die zich in het dagelijkse leven afspelen. De campagne gaat vandaag van start tijdens Photokina, ’s werelds grootste fotografie- en imaging-evenement, en is één van de belangrijkste pijlers van Canon’s nieuwe communicatiestrategie. De nieuwe kernboodschap wordt uitgedragen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika in de vorm van een omvangrijke en geïntegreerde campagne.

Come and See.jpg

Nu consumenten op een andere manier foto’s maken en delen, wil Canon nieuwe mogelijkheden benutten om hen te inspireren en ondersteunen tijdens de zich steeds verder ontwikkelende fotografische reis. Om hen in staat te stellen fascinerende verhalen en belevingen te ontdekken, biedt Canon nieuwe imaging-technologieën en kwaliteitsproducten waarmee zij duurzame herinneringen en bijzondere momenten kunnen vastleggen, bewaren en delen.

Van middeleeuws voetbal tot herten in de nacht
De campagne begint met twee verrassende ‘Come and See’-verhalen. De eerste toont een Calcio Storico-wedstrijd: een historisch voetbalspel. In Florence wordt tussen kunstgaleries en beroemde toeristische attracties een oude versie van het voetbalspel gespeeld. Gekleed in middeleeuwse kleren tackelen, worstelen en jagen de deelnemers op elkaar om de bal in bezit te krijgen en de ultieme sporttrofee te winnen, een koe. Het tweede verhaal toont een kudde stadsherten die de straten in de buurt van Epping Forest in Zuidwest Engeland verkennen. Terwijl de inwoners van hun nachtrust genieten, zwerven de herten door de rustige woonwijk en is de nacht van hen. Beide verhalen werden vastgelegd met de Canon EOS C500 en EOS C300. Gezien het onvoorspelbare karakter van deze scenario’s, nam het maken van de opnamen vele dagen in beslag.

De tv-commercial is geproduceerd en geregisseerd door de veelgeprezen Britse filmmaker Jonathan Glazer. Glazer is bekend om zijn vernieuwende portfolio met speelfilms en muziekvideo’s voor Jamiroquai en Radiohead, maar vooral van zijn tv-commercials voor opdrachtgevers als Nike™, VW™, Stella™ en Levis™. Zijn beroemde en vooruitstrevende Guinness™ ‘Surfer’ commercial is volgens veel ranglijsten één van de beste commercials aller tijden.

De intrigerende en inspirerende campagne komt via alle marketingkanalen binnen EMEA tot leven. De printcampagne loopt in lifestyle magazines en technische consumentenbladen. De campagne krijgt daarnaast invulling via banner-activering en social media. De ATL-content en -middelen worden ondersteund om consumenten te betrekken bij de ‘Come and See’-commercials. Dit gebeurt in combinatie met de uitnodiging om persoonlijke verhalen en speciale momenten te delen via social media. Ook is POS-materiaal op productniveau ontwikkeld voor zowel in-store gebruik als om klanten te informeren. Hiervoor is materiaal ontworpen om klanten bij de campagne te betrekken en de winkelbeleving aantrekkelijk te maken.

Om de campagne en de driejaren-strategie tot leven te brengen, heeft Canon een ‘Come and See’-website ontwikkeld die consumenten een blik achter de schermen geeft van de fascinerende verhalen in de campagne. Daarnaast toont de website verhalen over de gebruikte technologie en treffen consumenten productinformatie aan. Een serie instructievideo’s met reisfotograaf Christopher Pillitz en natuurfotograaf Jamie Hall geeft bezoekers van de website interessante tips over de kunst van fotografie met Canon-camera’s.

Verhalen vertellen met beelden
“Het vertellen van verhalen met behulp van foto’s is erg populair en naar verwachting worden alleen al dit jaar 1.000 miljard foto’s gemaakt. Het was nog nooit zo boeiend om een speler in de markt voor digital imaging te zijn”, zegt Nigel Taylor, Consumer Imaging Marketing Communications Director van Canon Europe. “De afgelopen 80 jaar hebben we consumenten aangemoedigd hun eigen, persoonlijke verhaal te vertellen door foto’s te maken, delen en printen en te genieten van fotografie. In deze nieuwe wereld van imaging bieden we consumenten de producten om belangrijke momenten vast te leggen, te bewaren en te delen, maar ook inspiratie om speciale momenten en ervaringen op een andere manier te ontdekken.”

Het team van Canon werkte samen met JWT, Canon Europe’s vaste reclamebureau, tijdens de ontwikkeling van het creatieve traject, met Fever voor PR en PHD voor de ontwikkeling van de pan-EMEA mediastrategie. Voor meer informatie: www.canon-europe.com/comeandsee.