Elke foto, overal – Canon updates irista

Amstelveen, 15 september 2014 – Canon maakt vandaag nieuwe, fascinerende updates bekend voor irista, haar cloud-based fotobeheer- en managementservice. Deze updates zijn het resultaat van de volgende ontwikkelfase van het platform dat in juni dit jaar werd geïntroduceerd. Met een reeks aan nieuwe functies, waaronder een nieuw ontworpen en voor tablets geoptimaliseerde gebruikersbeleving, de mogelijkheid om binnen irista zelf een fotoboek te maken en rechtstreekse integratie met Canon-camera’s met Wi-Fi, geven deze updates irista nog meer connectiviteit en zorgen ze dat het gebruik eenvoudiger is dan voorheen.

irista.jpg

Vanaf vandaag kunnen gebruikers profiteren van de integratie met Canon-camera’s met Wi-Fi-functionaliteit. Het is mogelijk in de camera irista te selecteren als rechtstreekse upload-optie; foto’s worden direct op het platform opgeslagen en zijn vervolgens toegankelijk via alle compatibele apparaten – alles met een druk op de knop.

En vanaf december 2014 zal het vernieuwde platform ook gereed zijn voor gebruik met meerdere apparaten en is het compatibel met de meeste populaire iOS- en Android-tablets. De gebruikersbeleving is verbeterd om alle functionaliteit van irista toegankelijk te laten zijn via een tablet en daarnaast geoptimaliseerd voor ondersteuning van verschillende schermformaten, zodat gebruikers onderweg complete beeldbibliotheken kunnen beheren.

Bovendien zal irista integratie met Adobe™ Lightroom bieden, zodat gebruikers foto’s in Lightroom kunnen bewerken en deze vervolgens rechtstreeks op irista opslaan om voor al hun foto’s één bewaarplaats te hebben. Tot de andere mogelijkheden die deze integratie met Lightroom biedt, behoren het publiceren van XMP-gegevens binnen irista, het zoeken naar XMP-gegevens om foto’s te kunnen filteren aan de hand van Lightroom metadata en het synchroniseren van foto’s die opnieuw zijn bewerkt binnen Lightroom.

En ook op tijd voor kerst kan de in irista opgeslagen fotocollectie worden gebruikt om fraaie fotoboeken met Canon-kwaliteit samen te stellen en te bestellen. Selecteer binnen irista de foto’s en de ontwerpwensen, plaats de bestelling en ontvang een schitterend gedrukt, hoogwaardig fotoboek om nog meer van het fotomateriaal te genieten. Naast de mogelijkheid om een fotoboeken samen te stellen, is er ook de mogelijkheid om foto’s rechtstreeks vanuit irista te printen.

“We waren blij met de introductie van irista in juni, maar dat was nog maar de start,” zegt Floris Oranje, New Business Developer bij Canon Europe. “We luisteren continu naar feedback van onze gebruikers en maken vandaag graag de eerste updates in een reeks van vele toekomstige ontwikkelingen bekend. We bieden nu tablet-optimalisering, integratie met Canon-camera’s met Wi-Fi, fotoboeken en aanvullende workflow-integratie met het populaire Abobe™ Lightroom – dit alles maakt deze service meer dan een opslagplaats voor foto’s. Het is nu een service waar gebruikers foto’s kunnen delen, bewerken en alles kunnen leren over imaging.”

irista is verkrijgbaar met diverse opslagmogelijkheden om aan te sluiten bij individuele wensen. Op ‘instapniveau’ is de eerste 10 GB gratis. Semiprofessionele en professionele gebruikers die meer ruimte nodig hebben, kunnen kiezen uit twee opslagniveaus. Deze niveaus – 50 GB en 100 GB – zijn beschikbaar tegen de volgende maandelijkse of jaarlijkse kosten:

• Max. 50 GB: € 4,99 per maand of € 49,00 per jaar
  • Max. 100 GB: € 10,99 per maand of € 109,00 per jaar