Canon Europe’s pan-EMEA-campagne inspireert consumenten deze zomer perfecte foto’s te maken

Amsterdam, 15 mei 2014 – Canon Europe kondigt vandaag haar nieuwe voorjaar/zomer 2014-campagne aan. Doel van deze campagne is consumenten te inspireren en te stimuleren de zomer in al haar schoonheid vast te leggen – weer of geen weer. De campagne heeft als titel ‘Your Perfect Summer’ en laat zien dat ook als de zomer niet wordt wat je ervan verwacht, je foto’s die verwachtingen kunnen overtreffen en zo dierbare herinneringen kunnen vormen. Aan de campagne zit een promotie gekoppeld op 36 geselecteerde Canon-producten. De consument kan tussen 15 mei en 20 juli 2014 genieten van voordeel dat bij hen past, en de keuze maken uit 3 opties: tot € 235,- retour, tot maar liefst € 275,- Canon tegoed of een workshop fotografie op locatie. Alle informatie over de promotie is te vinden op: www.canon.nl/perfectsummer

Your Perfect Summer.jpg

De relativerende en humoristische campagne komt tot leven via alle marketingkanalen in EMEA (Europa, het Midden-Oosten en Afrika). De printcampagne verschijnt in lifestyle,- en fotomagazines. Verder zal er naast een print en online campagne vanaf vandaag een radio campagne live gaan met de ‘Your Perfect Summer’ boodschap en in juni gaat er een zomerse fotowedstrijd van start. Dit filmpje vertelt op speelse wijze het achtergrondverhaal van de foto’s die onder andere in de printcampagne worden gebruikt. De componenten van de campagne worden tegelijk uitgerold in winkels, via PR-kanalen, media campagnes en social media.

“Deze ‘Your Perfect Summer’-campagne spreekt ieder van ons aan tijdens de zomermaanden. We kijken allemaal vooruit, willen alles uit de zomer halen en de speciale momenten vastleggen als herinnering voor later,” zegt Nigel Taylor, Consumer Imaging Marketing Communications Director bij Canon Europe. “Wij hopen dat de campagne en de boeiende films en foto’s consumenten zullen inspireren om hun herinneringen recht te doen, weer of geen weer.”

Het Canon-team werkte voor het creatieve traject samen met JWT, Canon Europe’s vaste reclamebureau, en PHD verzorgde alle media-inkoop.