Canon viert de productie van 70 miljoen EOS-camera’s

Amstelveen, 6 februari 2014 – Canon maakt vandaag bekend een nieuwe, grensverleggende productiemijlpaal van 70 miljoen camera’s te zijn gepasseerd met de gecombineerde productie van film en digitale EOS-camera’s met verwisselbare objectieven. De EOS-serie werd voor het eerst in 1987 geïntroduceerd en deze laatste productiemijlpaal markeert de snelste productieperiode in de EOS-historie – de mijlpaal van 70 miljoen camera’s werd gepasseerd in slechts een jaar en vier maanden na het bereiken van de 60 miljoenste camera in oktober 2012.

Eos 70D.jpg 70 million.jpg

Onder de Canon-camera’s die het afgelopen jaar hebben bijgedragen aan deze mijlpaal, behoren de EOS 70D met Canon’s innovatieve Dual Pixel CMOS AF-technologie, en de kleine en krachtige EOS 100D, die een onvoorstelbaar compacte en lichtgewicht body combineert met uitzonderlijk hoge prestaties.

Canon wil voor haar gebruikers levenslang een imaging-partner zijn en zal doorgaan met het ontwikkelen en vervaardigen van innovatieve producten die fotografen – ongeacht het ervaringsniveau – in staat stelt hun verhalen met de hoogst mogelijke beeldkwaliteit vast te leggen en te delen.