Canon laat toonaangevende 4K ‘end-to-end’ workflow zien tijdens IBC 2015

LONDEN, 13 juli 2015 – Canon Europe toont haar professionele end-to-end 4K-workflow tijdens IBC 2015, de internationale vakbeurs voor media- en omroepprofessionals die van 10-14 september plaatsvindt in Amsterdam. Canon is al meer dan dertig jaar aanwezig op IBC en zal dit jaar voor het eerst in Europa haar superieure 4K-assortiment in zijn totaliteit presenteren – met 4K-lenzen, sensoren en referentiedisplays. En daarmee is alles op de stand aanwezig om de geavanceerde 4K ‘end-to-end’ workflow te demonstreren.

IBC logo

De Canon-stand biedt speciale zones voor live-registraties en daar stelt Canon haar bezoekers via een reeks opnamescenario’s, review- en editingprocessen in staat persoonlijk kennis te maken met het 4K- en Full HD-productassortiment. Tot de diverse voor bezoekers vrij toegankelijke live-demonstraties behoren opnametechnieken voor film- en documentairemakers.

Vanaf de introductie in 2011 heeft Canon’s Cinema EOS-assortiment met toonaangevende sensortechnologie, hoogwaardige lensexpertise en innovatieve product updates de professionele video-industrie getransformeerd. In april 2015 werd het assortiment uitgebreid met ‘next generation’ 4K-imaging-producten, waaronder de EOS C300 Mark II, een 4K-videocamera, en de DP-V2410, een robuust, lichtgewicht 24” 4K-referentiedisplay. Beide zullen tijdens IBC voor het eerst in Europa te zien zijn.

“Nu de industrie overtuigd is van de voordelen van 4K binnen een professionele workflow, heeft Canon haar productassortiment verder ontwikkeld om aan te sluiten bij de behoeften van onze professionele imaging-relaties,” zegt Kieran Magee, Marketing Director bij Canon Europe. “Canon signaleert dat de vraag naar producties met een hogere kwaliteit toeneemt. Dit jaar zal Canon tijdens IBC het complete programma aan tools presenteren voor deze volgende stap in de veelzijdige productie van 4K-content.”

Tijdens de vakbeurs biedt Canon omroep- en filmprofessionals de mogelijkheid tot ‘hands-on’ kennismaking met het complete assortiment 4K- en Full HD-producten, waaronder de onlangs geïntroduceerde XC10 en EOS C300 Mark II camera’s. Daarnaast kunnen bezoekers zelf de veelzijdigheid ervaren van Canon’s uitgebreide lensassortiment – van omroep- tot cinema- en EF-lenzen.

Canon is tijdens IBC 2015 aanwezig in Hal 11, stand E50.

Meer informatie over professionele Canon-producten en -diensten treft u aan op http://cpn.canon-europe.com

Beurzen en evenementen