Canon viert productie van 250 miljoen digitale camera’s en 11 jaar op rij wereldwijd grootste aandeel in markt voor digitale camera’s met verwisselbaar objectief

Amstelveen, Nederland 27 maart 2014 – Canon maakt vandaag bekend dat de onderneming gedurende 11 jaar op rij¹ haar nummer 1-positie binnen de markt voor digitale camera’s² met verwisselbare objectieven heeft behouden. Canon laat daarnaast weten dat een nieuwe mijlpaal is bereikt nu van haar compactcamera’s en digitale camera’s met verwisselbaar objectief meer dan 250 miljoen camera’s zijn geproduceerd³.

PowerShot G1 X Mark II (Large) EOS 70D FSL w EF-S 18-135mm IS STM
PowerShot G1 X Mark II EOS 70D

Tot de producten die bijdragen aan deze nieuwe resultaten, behoren de EOS 70D met Canon’s exclusieve Dual Pixel CMOS AF-technologie en het iconische Canon IXUS-assortiment met compacte, stijlvolle ontwerpen die de trend hebben gezet voor digitale compactcamera’s.

Sinds de productie van de eerste digitale camera van de onderneming halverwege de jaren 90, heeft Canon haar activiteiten en expertise verder vergroot om toonaangevend te blijven in technologische ontwikkelingen en wereldwijd marktleider in imaging oplossingen te worden. Met een krachtig portfolio dat onlangs werd versterkt met de PowerShot G1 X Mark II – het vlaggenschip onder de digitale compactcamera’s – blijft Canon de meest veelzijdige en meest innovatieve producten bieden die mensen – van professionele fotografen tot enthousiaste dagelijkse gebruikers – in staat stellen hun creatieve passie tot uitdrukking te brengen en hun leven volledig visueel vast te leggen.

¹Gebaseerd op Canon-onderzoek over de periode 2003 - 2013
²Digitale SLR en Compact System modellen