Canon 12 jaar op rij wereldwijd nummer 1 in de markt voor digitale camera’s met verwisselbare lenzen

Amstelveen, 26 maart 2015 – Canon Inc. maakt vandaag bekend dat de onderneming in termen van aantallen camera’s voor het 12de jaar op rij haar nummer 1 positie viert in de markt voor digitale camera’s¹ met verwisselbare lenzen.

EOS 7D Mark II.jpg
EOS 7D Mark II

Canon’s zegetocht als marktleider begon in 2003², een periode waarin digitale camera’s nog in hun kinderschoenen stonden en viel samen met de introductie van de innovatieve Canon EOS 300D. De EOS 300D was in elk opzicht innovatief en bood consumenten een compact, lichtgewicht ontwerp tegen een concurrerende prijs. Het was dit model dat de basis vormde voor Canon’s groei in de markt voor DSLR-camera’s. Vanaf dat moment heeft Canon continu een reeks innovatieve camera’s gelanceerd met modellen die veelal de benchmark voor de industrie vormden, zoals de EOS-1D-serie voor professionals en de EOS 5D-serie die dankzij de full-frame sensor en videofunctie het pad heeft vrijgemaakt voor videoregistratie met een DSLR.

Recenter, in najaar 2014, heeft Canon de EOS 7D Mark II voor semipro’s geïntroduceerd en deze camera heeft met continu-opnamen tot 10 fps en superieure autofocusprestaties wereldwijd veel bewondering geoogst. In februari van dit jaar werd het assortiment verder uitgebreid met vijf nieuwe camera’s. De modellen die werden toegevoegd zijn de EOS 5DS en 5DS R, twee camera’s met wereldwijd het hoogste aantal pixels onder D-SLR-camera’s met 35 mm full-frame sensor³; de EOS 760D en EOS 750D – twee digitale SLR-camera’s op instapniveau; en de EOS M3 – een digitale compact-system camera met superieure prestaties en ontworpen voor enthousiaste fotografen.

Met de productie van haar 100 miljoenste verwisselbare EF-lens voor EOS-camera’s vierde Canon onlangs⁴ een indrukwekkende mijlpaal. De EF-serie is Canon’s meest uitgebreide lensassortiment en omvat op dit moment in totaal 97 modellen⁵. Het assortiment kent een sterke opbouw en biedt EOS-gebruikers een breed scala aan imaging-mogelijkheden. De EF-serie helpt hen de wereld rondom te verkennen en vast te leggen met levensechte opnamen die net zo divers zijn als de onderwerpen die worden gefotografeerd.

Het zijn Canon’s indrukwekkende cameraprogramma – van de EOS 300D tot de EOS 7D Mark II en de recente 2015-aanwinsten – en de focus op continue innovatie en ontwikkeling die de onderneming de afgelopen 12 jaar een voorsprong op al haar concurrenten heeft gegeven. Een bevestiging dat de onderneming richtinggevend is voor de industrie en in staat is trends te zetten en te anticiperen op de behoeften van de consument.

¹ digitale SLR- en compact-system cameras
² Gebaseerd op door Canon uitgevoerd onderzoek
³ Peildatum 6 februari 2015, gebaseerd op door Canon uitgevoerd onderzoek