4K en meer: Canon introduceert twee krachtige 2/3” omroepveldlenzen, de UHD DIGISUPER 90 en UHD DIGISUPER 86

Amstelveen, 7 september 2015 – Canon introduceert vandaag twee nieuwe 2/3” 4K-veldlenzen - de UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) en UHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B). Beide broadcastlenzen beschikken over een indrukwekkend zoombereik en bieden uitzonderlijk hoge optische prestaties – de UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) overtreft zelfs de 4K-resolutie. Daarmee zijn deze veldlenzen ideaal voor gebruik tijdens live producties.

UJ86x9.3B.jpgUHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B)
UJ90x9B.jpgUHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B)

Eersteklas 4K-beeldprestaties
De UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) en UHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B) maken deel uit van Canon’s groeiende 2/3” 4K-lensprogramma en voegen zich bij de onlangs geïntroduceerde CJ12ex4.3B in het assortiment. De lenzen geven professionals de vrijheid om live evenementen of sportwedstrijden met 4K-kwaliteit vast te leggen en als eerste in het Canon 2/3” lensprogramma biedt de UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) een resolutie die hoger is dan 4K.

Dankzij hun geavanceerde optische constructie zorgen de nieuwe lenzen vanaf het midden tot aan de rand van het beeld voor een uitzonderlijk hoge resolutie en dat zowel aan tele- als wijdhoekzijde. De veelvuldige toepassing van fluoriet en UD-glas in combinatie met Canon’s deskundige gebruik van coatings, geeft maximale controle over flare en ghosting, zodat de contrastrijke beelden worden ondersteund door een groot aantal kleurtinten.

Superieur in brandpuntbereik en veelzijdigheid
De nieuwe modellen bieden maximale flexibiliteit – de UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) heeft een 86x zoom, met een brandpuntbereik van 9.3mm – 800mm, en de UHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B) gaat zelfs tot 90x, met een brandpuntbereik van 9mm – 810mm. Om te garanderen dat cameramensen uiteenlopende scènes kunnen vastleggen, zijn beide lenzen ook voorzien van een ingebouwde 2x extender die het televermogen verdubbelt, terwijl de uitzonderlijke 4K-resolutie blijft gehandhaafd.

Bij 4K-scenario’s zoals live sportevenementen wordt zelfs de geringste beeldtrilling niet geaccepteerd. Dankzij Canon’s optische Image Stabilizer-technologieën leveren de UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) en UHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B) haarscherpe, heldere resultaten met een maximum aan precisie, zelfs tijdens panning. Dit is essentieel voor het volgen van bewegende onderwerpen bij sportwedstrijden en evenementen, waarbij ook wordt gecompenseerd voor terugdraaien. Daarnaast zijn cameramensen in staat de onderwerpen scherp in beeld te houden, zelfs onder uitdagende condities wanneer een lange brandpuntsafstand maar een korte scherptediepte nodig is.

Ontworpen voor de praktijk
De UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) en UHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B) hebben een compact ontwerp en zijn qua afmetingen en gewicht vergelijkbaar met de bestaande 2/3” HD-veldlenzen. Dit vereenvoudigt de inzet in uiteenlopende werkomgevingen. Beide lenzen beschikken daarnaast over een 20-pins connector voor integratie met virtuele systemen en zijn volledig compatibel met de huidige Canon-accessoires die zijn ontworpen voor 2/3” Canon HD-veldlenzen.

UHD DIGISUPER 86 (UJ86x9.3B) – de belangrijkste kenmerken:

• Superieure, hoge resolutie 2/3” 4K-veldlens met 86x zoom en 9.3-800mm brandpuntbereik (tot maximaal 1600mm met ingebouwde 2x extender)
  • Ongeëvenaarde kwaliteit en toonaangevend in deze klasse met hoger dan 4K-prestaties tot de rand van het beeld en over het gehele zoombereik
  • Hoog contrast en hoge resolutie in alle golflengtebereiken van de B-, G- en R-kanalen in de 4K en hoger dan 4K-frequentiebanden
  • Afmetingen en gewicht identiek aan HD-veldlenzen voor naadloze integratie met bestaande HDTV-configuraties en opnameomgevingen
  • Hogere dan 4K-resolutie, zelfs bij ingeschakelde beeldstabilisatie
  • Met 16-bits encoder voor volledige ondersteuning van virtuele systemen
  • Volledig compatibel met bestaande Canon-accessoires voor HD-veldlenzen

UHD DIGISUPER 90 (UJ90x9B) – de belangrijkste kenmerken:

• 2/3” 4K-veldlens met 90x zoom en 9-810mm brandpuntbereik (tot maximaal 1620mm met ingebouwde 2x extender)
  • Met 2/3” 4K-camera’s een indrukwekkende 4K-resolutie die zich vanaf het midden van het beeld uitstrekt tot aan de randen
  • 4K-resolutie, zelfs bij ingeschakelde beeldstabilisatie