Canon introduceert nieuw 24-inch 4K-referentiedisplay en met sterren bezaaide cast van 4K-camera’s voor professionals en semipro’s

Amstelveen, 8 april 2014 – Canon maakt vandaag haar ‘next generation’ input-to-output solutions voor 4K-productie workflows bekend. Het assortiment bestaat uit de DP-V2410, een robuust 24-inch 4K-referentiedisplay, en twee nieuwe 4K-camcorders – de EOS C300 Mark II, een 4K Cinema EOS camera en de XC10, een compacte, lichtgewicht 4K-video- en fotocamera voor beginnende filmmakers.

DP-V2410
EOS C300 Mark II
XC10

De DP-V2410 – een 24-inch 4K-referentiedisplay
De nieuwe DP-V2410 is ontwikkeld voor gebruik op de set of op locatie bij zowel omroep- als filmproducties en biedt een nauwkeurige en betrouwbare weergave van 4K-content. Het referentiedisplay vereenvoudigt de kwaliteitscontrole bij live-opnamen met bevestiging van scherpstelling en belichting plus on-set kleurmanagement en grading.

De DP-V2410 maakt evenals de bestaande DP-V3010 deel uit van het Canon-assortiment 4K-referentiedisplays en biedt een indrukwekkende 4K (4.096 x 2.160) resolutie met een verbazingwekkende nauwkeurigheid in kleurreproductie. Dankzij een nieuwe High Dynamic Range Mode maakt het display het eenvoudig om tegelijk de details in zowel zeer lichte delen als schaduwpartijen te bekijken, zodat een natuurlijk en meer realistisch beeld ontstaat. De DP-V2410 is ook geoptimaliseerd voor ondersteuning van de DCI-P3 cinema-kleurruimte, het broadcast ITU-R BT.2020 kleurenspectrum en ACES Proxy 1.0. Een nieuw IPS-paneel met RGB LED backlight-systeem zorgt voor een contrastratio van 2000:1 en Canon’s systeem voor automatische kleur- en helderheidscorrectie garandeert een blijvende, consistente beeldkwaliteit, kleurweergave en helderheid.

Uitgevoerd met zowel 3G/HD-SDI als HDMI interfaces plus een ingebouwde debayer, is de DP-V2410 in staat om native 4K RAW-beeldmateriaal rechtstreeks vanaf compatibele Cinema EOS-camera’s weer te geven, zodat kosten voor een extern apparaat worden bespaard. Een link-up functie voor de beeldkwaliteit zorgt daarnaast voor automatische synchronisatie met de kleurinstellingen van compatibele Canon-camera’s en voorkomt zo instelfouten.

Een reeks on-set functies maken een snelle en eenvoudige beoordeling van content mogelijk. Tot deze functies behoren een Wave Form Monitor en Vectorscope voor meting van 4K-kleurinformatie, helderheid en luminantie. Het display beschikt daarnaast over meerdere 1D/3D-LUTs voor efficiënte monitoring en een geluidsniveaumeter voor nauwkeurige geluidsregistratie.

De DP-V2410 heeft een slanke en robuuste behuizing en is voorzien van een stevige handgreep. Met een gewicht van slechts 12 kg is het eenvoudig op de sets te transporteren. Met een 24 volt DC-voeding kan het referentiedisplay de hele dag worden gebruikt.

De DP-V2410 zal naar verwachting in Q4 2015 leverbaar zijn in Europa.

Een nieuwe generatie 4K-videocamera’s - de EOS C300 Mark II en XC10
De EOS C300 Mark II is een nieuwe, uiterst duurzame Cinema EOS 4K-videocamera en stelt filmmakers en omroepen in staat 4K-video met hoge bit rates en een dynamisch bereik met 15-stops vast te leggen op interne CFast 2.0™¹ kaarten.

De XC10 is ontworpen voor beginnende filmmakers en ook ideaal als B-camera bij professionele producties. Deze camera is een nieuwe, compacte digitale camcorder en biedt de flexibiliteit om met één apparaat zowel 4K-videobeelden vast te leggen als 12 Megapixel foto’s te maken.

¹ Canon is een geautoriseerd licentiehouder van het CFast 2.0™ handelsmerk dat in verschillende landen kan zijn geregistreerd

Verdere informatie
Foto's van de DP-V2410