Canon introduceert de CJ20ex7.8B – een 2/3” portable zoomlens voor 4K-omroepcamera’s

Amstelveen, 10 november 2015 – Canon introduceert vandaag de CJ20ex7.8B, een 2/3” portable 4K-zoomlens met 20x zoom en een brandpuntbereik van 7.8mm tot 156mm voor professionele omroepproducties.

CJ20ex7.8B

De nieuwe lens werd tijdens IBC 2015 in Amsterdam als prototype getoond en maakt het mogelijk hoge resolutie 4K-videocontent vast te leggen in sterk uiteenlopende omgevingen, zoals tijdens sportevenementen en nieuwsreportages, documentaires en bij binnen- en buitenopnamen voor tv-series. Deze nieuwe, veelzijdige lens versterkt het Canon-assortiment 4K-omroeplenzen voor camera’s met 2/3” sensoren en voegt zich bij de CJ12ex4.3B, een 2/3” portable 4K-zoomlens met ’s werelds breedste groothoekbereik.

Opmerkelijke 4K optische prestaties
De nieuwe CJ20ex7.8B is het resultaat van Canon’s ervaring en expertise op het gebied van geavanceerde optische technologieën en is met de krachtige prestaties een ideale lens voor gebruik in combinatie met 4K-omroepcamera’s.

Dankzij de optimale positionering van de lenselementen en de nauwkeurige assemblage van de componenten levert de CJ20ex7.8B hoogwaardige beelden met 4K-resolutie van het midden tot aan de rand van het beeldveld. De indrukwekkende kleurreproductie van de lens stelt professionals in staat fascinerende videobeelden vast te leggen met een ultrahoge resolutie.

De nieuwe CJ20ex7.8B is uitgevoerd met een ingebouwde 2x extender. Deze zorgt bij opnamen aan het 312mm tele-uiteinde van het zoombereik voor superieure optische prestaties die het gebruik van 4K-omroepcamera’s ondersteunen.

Portable en flexibel – conform de wensen van de omroepwereld
De lens heeft een compact en lichtgewicht ontwerp voor opnamen vanaf de schouder en is gemakkelijk mee te nemen. Met deze mobiliteit sluit de lens volledig aan bij de wensen van de omroepwereld.

Verdere informatie
Foto's van de CJ20ex7.8B