Het vermogen van EOS, alleen kleiner – de EOS M3

Amstelveen, 6 februari 2015 – Canon introduceert vandaag de EOS M3 – een krachtige compacte systeemcamera voor enthousiaste fotografen die superieure prestaties eisen. Door Canon’s ongeëvenaarde beeldkwaliteit en bedieningsmogelijkheden op DSLR-niveau in een compacte body te combineren, biedt de EOS M3 de mogelijkheid de wereld rondom je met indrukwekkende details vast te leggen. Canon’s eerste 24,2 Megapixel APS-C CMOS-sensor en haar meest geavanceerde beeldprocessor, de DIGIC 6, vormen de basis van de EOS M3 en zorgen voor foto’s en Full HD-video’s met een indrukwekkende kwaliteit. De nieuwe Hybrid CMOS AF III en het 49-punts AF-systeem zorgen voor razendsnelle AF-prestaties en stellen de camera in staat je de vrijheid te bieden om de schoonheid van beweging vast te leggen. Als ervaren fotograaf tref je alles wat je nodig hebt aan binnen bereik van je vingertoppen. De compacte, ergonomische body is uitgevoerd met intuïtieve DSLR-achtige knoppen en toetsen en biedt de flexibiliteit om van lens te wisselen, zodat je de EOS M3 overal kunt gebruiken.

EOS M3

Schoonheid en vermogen in de palm van je hand
Of het nu gaat om de skyline van een stad of een betoverend landschap, urban art of opvallende portretten, met de 24,2 Megapixel-sensor zorgt de EOS M3 bij elke opname voor heldere, rijke kleuren en haarscherpe details. Zodra het licht minder wordt en de schemering invalt, blijft de EOS M3 superieure prestaties leveren. Met een ISO-bereik van 100 – 12.800 zorgt de sensor zelfs onder de meest uitdagende belichtingscondities voor natuurlijke, levensechte en ruisvrije opnamen.

De camera is ontworpen voor snelheid. Ongeacht of je op safari een groep snel bewegende dieren in actie fotografeert of straatartiesten tijdens een stedentrip, het onderwerp van je opname zal altijd haarscherp zijn. Het 49-punts AF-systeem en de innovatieve, nieuwe Hybrid CMOS AF III-technologie in de EOS M3 zorgen voor razendsnelle prestaties; het scherpstellen gaat 6,1x sneller dan bij de oorspronkelijke EOS M.

Alles onder controle – iconisch EOS-ontwerp en -bedieningsfuncties
De EOS M3 bevat het kenmerkende ontwerp-DNA van EOS en past dankzij het vloeiende ontwerp perfect in de palm van je hand. Met directe toegang tot een reeks bedieningsmogelijkheden, zoals belichtingscompensatie, programmawiel en programmeerbare knoppen, kun je de instellingen van de camera aanpassen aan jouw stijl van fotograferen.

Voor maximale vrijheid bij het kiezen van je compositie en om je te helpen vanuit alle hoeken te fotograferen, kan het grote 7,5 cm (3,0”) LCD-touchscreen 180 graden omhoog en 45 graden omlaag worden gekanteld. Het touchscreen geeft je toegang tot Canon’s intuïtieve touch-menusysteem dat je ook aantreft op EOS DSLR-modellen, zodat je met slechts een vingertik een instelling kunt kiezen.

De EOS M3 is een camera die je volledig kunt aanpassen aan je eigen wensen, met instelbare bedieningsknoppen, een hotshoe voor Canon Speedlite-flitsers en een optionele tilt-type elektronische zoeker. De compatibiliteit met EF-M-lenzen, waaronder een reeks pancake- en zoomlenzen, garandeert dat je in elke situatie kunt fotograferen. En met Creative Assist kan de EOS M3 via de touchscreen-interface worden bediend en zijn beeldeffecten in real time te bekijken. Instellingen zoals helderheid, achtergrondonscherpte, kleurintensiteit, contrast, warmte en filtereffecten kunnen worden gewijzigd en combinaties zijn op te slaan om ze later weer op te roepen wanneer je ze nodig hebt, zodat je telkens opnieuw kunt fotograferen als een professional.

Video’s die het waard zijn om te onthouden
Beginnende filmmakers kunnen dierbare momenten in Full HD-kwaliteit vastleggen en kunnen daarbij kiezen uit 24p, 25p en 30p frame rates en uit MP4 om video’s gemakkelijk te delen. De geavanceerde Hybrid CMOS AF III zorgt voor continu-AF, zodat je erop kunt vertrouwen dat favoriete personen en plaatsen altijd scherp in beeld komen. Touch AF geeft meer ervaren filmmakers de flexibiliteit om op het LCD-scherm AF-punten te selecteren – zelfs wanneer onderwerpen zich verplaatsen – en zo professionele focuspull-effecten te krijgen. Manual Movie plaatst je in de stoel van de regisseur en geeft je volledige controle over het diafragma, sluitertijd en ISO om indrukwekkende creatieve resultaten te behalen.

Veelzijdig in bediening en het delen van opnamen
Met het vermogen om schitterende foto’s te maken, komt ook de flexibiliteit om de camera op afstand te bedienen en opnamen via de geïntegreerde Wi-Fi- en NFC-connectiviteit te verzenden. De nieuwe Camera Connect-app stelt je in staat de belangrijkste functies van de camera op afstand te bedienen en is ideaal bij het fotograferen in ongebruikelijke situaties en posities om een uniek perspectief te krijgen. Dynamic NFC laat je met een aanraking opnamen kopiëren naar slimme apparaten. Met de auto-sync functie kun je al je opnamen uploaden naar irista, Canon’s opslagservice in de cloud, en heb je direct de geruststellende zekerheid van een back-up.

EOS M3 – belangrijkste kenmerken:

• Prestaties en creativiteit in een EOS-model dat je overal mee naartoe kunt nemen
  • Spontaan fotograferen en genieten van razendsnel scherpstellen
  • Kies jouw stijl van fotograferen en zie hoe je creativiteit zich ontwikkelt
  • Net zo creatief en vrij met video’s als met foto’s
  • Camerabediening op afstand en delen van opnamen via Wi-Fi

Verdere informatie