Compromisloos vermogen: de Canon PowerShot G7 X

Amstelveen, 15 september 2014 – Canon toont vandaag haar krachtigste PowerShot tot nu toe – de PowerShot G7 X. De ideale compactcamera voor compromisloze imaging-prestaties, uitgebreide bedieningsmogelijkheden en een indrukwekkende snelheid. Alles in de palm van een hand en met een camera die in een jaszak past. De veelzijdige PowerShot G7 X maakt deel uit van Canon’s groeiende Premium expert G-serie met grootformaat sensor. De camera biedt ongeëvenaarde creativiteit op DSLR-niveau en dankzij de 1.0-type 20,2 Megapixel CMOS-sensor met belichting vanaf de achterzijde ook de vrijheid om onder alle omstandigheden levensechte opnamen te maken. De PowerShot G7 X is ontworpen voor serieuze fotografen met een passie om de wereld rondom hen vast te leggen – van fraaie portretten tot schitterende reisfoto’s. De uitstraling van de camera verwijst naar het iconische DNA van de PowerShot G-serie en de stijlvolle, metalen behuizing is uitgerust met een eersteklas f/1.8-2.8, 4.2x lens die wordt ondersteund door Canon’s geavanceerde imaging-technologieën.

PowerShot G7 X.jpg

Indrukwekkende beeldkwaliteit onder alle omstandigheden
De hoogwaardige, heldere 24mm ultra-groothoek f/1.8-2.8 lens met 9 lamellen maakt de PowerShot G7 X geschikt voor alle onderwerpen – van professionele portretten tot macro close-ups. De camera stelt de fotograaf in staat te werken met een fraaie achtergrondonscherpte en geringe scherptediepte. Met de grote 1.0-type sensor biedt de PowerShot G7 X de flexibiliteit en het vermogen om in omgevingen met weinig licht perfecte opnamen te maken met levensechte kleuren en weinig ruis, zelfs bij ISO 12.800. Met de superieure snelheid van DIGIC 6, Canon’s krachtigste beeldsensor, zijn gebruikers in staat elke situatie en elk actiemoment razendsnel en haarscherp vast te leggen.

Expert en instelbare camerabediening
De PowerShot G7 X biedt een fotografische beleving die vergelijkbaar is met die van Canon DSLR-camera’s – met expert-prestaties en een reeks instelbare functies die camerabediening op professioneel niveau mogelijk maakt. De camera kan onderwerpen nauwkeurig in beeld houden en zo ook vluchtige momenten vastleggen. Het snelle AF-systeem heeft 31 punten en biedt daarmee een breder en nauwkeuriger bereik over het gehele beeldveld. Elk gedenkwaardig moment kan vol vertrouwen worden vastgelegd met een continue snelheid van maximaal 6,5 fps voor een fotoserie van circa 700 opnamen.

De instelbare Lens Control Ring zorgt met volledige controle voor een probleemloze fotografische beleving. Essentiele fotografische instellingen, zoals diafragma en sluitertijd, zijn eenvoudig te configureren. Kies de compositie en gebruik het grote, kantelbare touchscreen voor toegang tot de camera-instellingen. Met Touch AF is op het scherm het scherpstelpunt te selecteren – ideaal voor opnamen in creatieve omgevingen, waaronder fotografie vanaf lage hoogte en macro. En zodra volledige controle nodig is, geven handmatige functies toegang tot alle camera-instellingen. De vrijheid om RAW-opnamen te maken met ondersteuning van verschillende hoogte/breedteverhoudingen is ideaal bij het kiezen van de compositie.

Voor de aankomende videograaf
Verken filmtalenten met Manual Movie – een functie met instellingen die tijdens het filmen zijn aan te passen en de beste creatieve resultaten opleveren door het wijzigen van diafragma, sluitertijd en ISO. Film de actie met 60p Full HD-kwaliteit terwijl de sfeerbeleving van de scène zelfs in omgevingen met weinig licht wordt vastgelegd met Advanced Noise Reduction. En met bewegingscorrectie in 5 richtingen zorgt Intelligent IS dat het beeldmateriaal stabiel blijft, ongeacht of wordt gefilmd vanuit een auto of tijdens een wandeling door de stad.

Verken onbegrensde creativiteit
Creativiteit tot uitdrukking brengen gaat heel eenvoudig met de PowerShot G7 X. Met een reeks geavanceerde creatieve instellingen – van Star-modus voor fraaie sterrennachten tot de handheld HDR-modus voor opnamen in situaties met een moeilijke belichting – heeft de PowerShot G7 X alles aan boord om unieke opnamen te maken.

Opnamen direct delen met de wereld
De connectiviteitsopties van de camera bieden de vrijheid van Wi-Fi en NFC. Deel favoriete opnamen rechtstreeks vanaf de camera via populaire sociale netwerken en upload foto’s naar de cloud, waaronder irista, Canon’s service voor organisatie en beheer van beeldmateriaal. Met NFC maakt de PowerShot G7 X gemakkelijk contact met een smartphone en zijn opnamen te voorzien van informatie over opnamelocaties, kunnen opnamen worden gedeeld tussen apparaten en is de camera op afstand te bedienen.

Canon’s Premium expert compact camera’s
De PowerShot G7 X maakt samen met de populaire PowerShot G1 X Mark II deel uit van Canon’s groeiende assortiment Premium expert compactcamera’s. Nu de vraag naar expert compactcamera’s met grote sensoren stijgt, zal Canon dit assortiment versterken door nieuwe modellen met grote sensoren en krachtige zoomlenzen te ontwikkelen.

PowerShot G7 X – belangrijkste voordelen:

• Superieure kwaliteit en bediening met een camera die in een jaszak past
  • Vluchtige momenten vastleggen met een snelle, flexibele camera
  • Geniet van de vrijheid om films in je eigen stijl te maken
  • Laat met een reeks creatieve opties zien wie je bent
  • Connect met de cloud en deel moeiteloos je opnamen

Verdere informatie
Foto's van de PowerShot G7 X