Voor de top in superzoom – Canon lanceert nieuwe PowerShot SX510 HS en PowerShot SX170 IS

Amstelveen, 22 augustus 2013 – Canon vergroot haar assortiment krachtige compact-superzooms vandaag met de PowerShot SX510 HS en PowerShot SX170 IS – twee nieuwe camera’s die gebruikers nog dichter bij de actie brengen. De compacte modellen bieden een indrukwekkend zoomvermogen – de PowerShot SX510 HS heeft een 30x optische zoom en de PowerShot SX170 IS is met 16x optische zoom in staat om onderwerpen van grote afstand haarscherp en vol details vast te leggen.

PowerShot SX170 IS PowerShot SX510 HS

PowerShot SX510 HS
Het krachtige objectief met 30x optische zoom in de PowerShot SX510 HS biedt nog meer flexibiliteit om uiteenlopende onderwerpen vast te leggen. Het objectief zorgt over het gehele zoombereik voor haarscherpe resultaten, zelfs in omgevingen met weinig licht. Daarnaast is het 24mm ultra-groothoekobjectief ideaal om alles vast te leggen van wijde vergezichten tot groepsfoto’s van vrienden. De SX510 HS gebruikt het HS System, dat een uiterst gevoelige 12,1 Megapixel CMOS-sensor combineert met een DIGIC 4-processor om met minimale onscherpte de werkelijke sfeer van scènes met weinig licht, zoals een zonsondergang, vast te leggen, terwijl alle kleuren en details bewaard blijven.

Met behulp van de Wi-Fi connectiviteit van de PowerShot SX510 HS zijn foto’s en movies rechtstreeks vanaf de camera te delen op social media-sites als Facebook®, Flickr en YouTube of met de gratis Canon CameraWindow app¹ te verzenden naar smartphones en tablets. Met de gratis Canon smartphone app is ook GPS via Mobile beschikbaar om locatiegegevens vanaf een smartphone of tablet met GPS toe te voegen aan opnamen, zodat gebruikers exact de juiste plaats waar een foto is gemaakt kunnen delen.

Naast perfecte digitale foto’s is de PowerShot SX510 HS ook in staat Full HD-movies (1080p) inclusief stereogeluid vast te leggen. En om actiemomenten van snel bewegende onderwerpen op een geheel eigen manier te registreren, biedt de SX510 HS ook de Super Slow Motion Movie-modus.

PowerShot SX170 IS
De compacte en gebruiksvriendelijke PowerShot SX170 IS heeft een veelzijdig objectief met 28mm groothoek en 16x optische zoom. Het objectief stelt gebruikers in staat om uiteenlopende opnamescènario’s vast te leggen, van groepsfoto’s op een party tot close-ups van dieren tijdens een safari. De krachtige 16 Megapixel beeldsensor in de PowerShot SX170 IS zorgt dat kleuren levensecht en vol details worden gefotografeerd, zodat gebruikers opnamen kunnen maken waar ze trots op zijn. De SX170 IS is ook in staat om speciale momenten met HD-kwaliteit te filmen.

Hoge kwaliteit, hoge prestaties
Beide camera’s zijn uitgevoerd met Canon’s gerenommeerde optical Image Stabilizer met Intelligent IS-technologie. Voor gebruikers is het nu eenvoudig om haarscherpe opnamen te maken met langere brandpuntsafstanden en in omgevingen met weinig licht.

De Canon ZoomPlus-technologie vergroot bij beide modellen op digitale wijze het zoombereik van het objectief voorbij de maximale brandpuntsafstand, terwijl de hoge beeldkwaliteit gehandhaafd blijft – bij de PowerShot SX510 HS tot 60x en bij de PowerShot SX170 IS tot 32x. De PowerShot SX510 HS beschikt ook over een verbeterde Zoom Framing Assist-functie met een nieuwe Auto-modus, zodat onderwerpen altijd scherp in beeld blijven, zelfs als ze zich naar de camera toe of van de camera af bewegen.

Beide modellen beschikken ook over een Eco-modus. Deze modus stelt gebruikers in staat langer te fotograferen door energiezuinig om te gaan met de accu. Dankzij deze functie zijn met de PowerShot SX170 IS 46% meer opnamen te maken en 32% meer met de PowerShot SX510 HS – ideaal voor dagje uit met het gezin of tijdens vakanties.

Creativiteit in een oogwenk
De Smart Auto-modus detecteert bij beide modellen tot 32 verschillende scènes en gebruikt vervolgens de juiste instellingen om de perfecte opname te maken. De creatieve programma’s kunnen worden gebruikt om een opname te verbeteren, sfeerbeleving toe te voegen of een uniek perspectief te geven. Zodra gebruikers er aan toe zijn om meer te gaan experimenteren, kunnen ze overschakelen naar volledig handmatige bediening om afzonderlijke camera-instellingen te regelen, waaronder sluitertijd en diafragma.

PowerShot SX510 HS – belangrijkste kenmerken:

• Mini 30x ultra-zoom camera met 24mm groothoekobjectief
  • HS System: 12,1 Megapixel CMOS, DIGIC 4
  • Intelligent IS, Enhanced Dynamic IS
  • Wi-Fi²; GPS via Mobile
  • Full HD, HDMI
  • Groot 7,5 cm (3,0") LCD
  • Smart Auto detecteert 32 scènes
  • Zoom Framing Assist
  • Volledig handmatige bediening

PowerShot SX170 IS – belangrijkste kenmerken:

• 16x optische zoom, 28mm Canon groothoekobjectief