Verlicht je Macrowereld – Canon introduceert de Macro Ring Lite MR-14EX II

Amstelveen, 12 februari 2014 – Canon introduceert vandaag de nieuwe Macro Ring Lite MR-14EX II en breidt met deze flitser haar EOS System verder uit. De flitser is ontworpen voor DSLR-fotografen met een passie voor macrofotografie en biedt een indrukwekkende flexibiliteit bij het belichten en fotograferen van een breed scala aan onderwerpen. De flitser kent een reeks nieuwe updates, waaronder een onafhankelijke flitskopbediening, een hogere responssnelheid en verbeterde gebruikersfuncties.

Macro Ring Lite MR-14EX II.jpg

De nieuwe Macro Ring Lite MR-14EX II is compatibel met het gehele assortiment Canon EOS DSLR-camera’s en biedt fotografen volledig automatische E-TTL II-lichtmeting voor nauwkeurige en consistente belichtingen. Voor gemakkelijker scherpstellen onder condities met weinig omgevingslicht, is het verbeterde instellicht uitgevoerd met heldere, witte LED’s en bieden daarmee een betere verlichting dan het voorgaande model. Met links en rechts nieuwe flitslampen die onafhankelijk zijn te bedienen, beschikken fotografen ook over meer flexibiliteit en het krachtige richtgetal van 14 maakt experimenteren met unieke en creatieve belichtingen mogelijk wanneer van dichtbij met een hoge vergrotingsfactor wordt gefotografeerd.

Gebruikers kunnen de Macro Ring Lite MR-14EX II ook inzetten als wireless optische master unit en via infrarood maximaal drie groepen externe flitsers uit de Speedlite EX-serie van afstand activeren. Voor een nog nauwkeuriger belichting is de belichtingsverhouding aan te passen via het ingebouwde LCD-paneel. Naast 12 nieuwe gebruikersfuncties zijn ook drie nieuwe persoonlijke functies beschikbaar en dit geeft fotografen bij specifieke creatieve uitdagingen de vrijheid om instellingen verder af te stemmen.

De Macro Ring Lite MR-14EX II beschikt ook over een reeks nieuwe en verbeterde functies die de toepassingsmogelijkheden vergroten. De opnieuw ontworpen bediening stelt gebruikers in staat de flitser via het menu van hun DSLR te activeren, terwijl een nieuwe indicator de voortgang van het opladen van de flitser weergeeft – dit is verbeterd tot slechts 5,5 seconden, is nagenoeg geruisloos en ideaal voor fotografen die schuchtere onderwerpen vastleggen.

Het verbeterde ontwerp van de body bevat een nieuwe ‘one-touch’-vergrendeling, zodat de flitser snel en eenvoudig op EOS-camera’s is aan te sluiten. Een nieuwe metalen bevestigingsvoet en een stofverwijderingsmechanisme zorgen voor extra duurzaamheid en betrouwbaarheid. Het snoer is nu bevestigd aan de linkerkant van de flitser en voorkomt contact met de ontspanknop van de camera. Het ontwerp maakt het ook eenvoudig om filters op de objectieven te plaatsen en zorgt daarmee voor nog meer creatieve vrijheid.

Macro Ring Lite MR-14EX II – belangrijkste kenmerken:

• Ring-type flitserontwerp voor veelzijdige belichting
  • Twee onafhankelijk instelbare flitslampen
  • Krachtige prestaties – richtgetal 14 (ISO 100)
  • Andere flitsers wireless activeren
  • LED-instellicht voor betere scherpstelling bij weinig licht
  • Gebruiksvriendelijke bedieningsknoppen
  • Snel en stil opladen