Afstemmen op de eigen stijl – Canon voegt drie schitterende, nieuwe IXUS-camera’s toe aan het assortiment

Amstelveen, 12 februari 2014 – Canon voegt vandaag een drietal moderne en gebruiksvriendelijke high-zoom compactcamera’s toe aan haar gerenommeerde IXUS-serie – de IXUS 155, IXUS 150 en de IXUS 145. De nieuwe IXUS 155 combineert Canon’s DIGIC-beeldverwerking, 10x optische zoom en een 20 Megapixel sensor met het kenmerkende, stijlvolle IXUS-design – waarmee het de ideale camera is voor foto’s en movies van vrienden tijdens optredens en een avondje uit. De instapmodellen IXUS 150 en IXUS 145 zijn ideaal voor beginnende fotografen. Met hun gebruiksvriendelijke opnameprogramma’s, creatieve filters en hoge beeldkwaliteit maken ze ‘mikken & klikken’-fotografie voor iedereen leuk en gemakkelijk.

MASTER] IXUS 155 Image [MASTER] IXUS 150 Image [MASTER] IXUS 145 Image
IXUS 155 IXUS 150 IXUS 145

Gebruiksvriendelijke camera’s met indrukwekkende resultaten
De nieuwe IXUS-camera’s maken gebruik van Canon’s toonaangevende expertise op het gebied van optische technologie en zijn ontworpen om te helpen alle speciale gebeurtenissen in hoge kwaliteit vast te leggen.

De IXUS 155 is met de hoge resolutie sensor, 10x optische zoom en 20x ZoomPlus in staat belangrijke gebeurtenissen haarscherp en vol details vast te leggen. De IXUS 150 en IXUS 145 zijn de perfect portable camera’s om overal mee naar toe te nemen en met hun 16 Megapixel sensor en 8x optische zoom telkens opnieuw schitterende opnamen te maken.

Voor stabiele en haarscherpe opnamen – zelfs wanneer de fotograaf tussen een groep vrienden staat – zijn de slanke IXUS 155 en IXUS 150 uitgevoerd met Canon’s geavanceerde optical Image Stabilizer met Intelligent IS-technologie. Uit acht verschillende scene’s wordt automatisch de juiste instelling geselecteerd, zoals Powered IS dat voor trillingvrije opnamen zorgt wanneer onderweg met een hoog zoompercentage wordt gefotografeerd. Intelligent IS stemt het stabilisatieprogramma van de camera af op de meest geschikte instelling en draagt zo bij aan heldere en detailrijke foto’s en movies.

Geniet van de creatieve kant van fotografie
Of het nu om een onvergetelijk moment of lekker ontspannen met vrienden gaat, de nieuwe camera’s zorgen telkens opnieuw voor schitterende resultaten. De Canon Smart Auto-technologie analyseert elke scène en selecteert uit 32 situaties automatisch de juiste instellingen, zodat de gebruiker zich alleen hoeft te concentreren op de compositie van de perfecte foto. Alle modellen zijn ook uitgerust met een Help-knop. Deze geeft een toelichting op de belangrijkste functies van de camera en toont praktische tips om de beste opname te maken – ongeacht hoeveel ervaring de fotograaf heeft.

Gebruikers die het leuk vinden om met foto-instellingen te experimenteren, kunnen kiezen uit een reeks leuke, eenvoudig te gebruiken Creative Effecten om zo hun creativiteit de vrijheid te geven. Met effecten als Miniature, Fish-eye en Toy Camera is de hele uitstraling van een opname direct te wijzigen en bieden deze effecten de mogelijkheid om unieke, originele en totaal verschillende opnamen van dezelfde scène vast te leggen.

Het leven in hoge kwaliteit vastleggen en weergeven
Naast digitale fotografie maken de drie nieuwe modellen het ook gemakkelijk om hoge kwaliteit 720p HD-videobeelden vast te leggen. En met een speciale Movie Button is in een oogwenk over te schakelen op de videomodus. Een groot 6,8 cm (2,7”) scherm biedt bij foto- en movie-opnamen altijd volledige controle over de compositie, zodat iedereen in beeld komt en de opnamen direct na het maken gemakkelijk zijn te bekijken. Alle modellen zijn uitgerust met een speciale Eco Mode om energie te besparen, zodat de gebruiker zonder zorgen over het opladen van de accu langer kan fotograferen en filmen.

IXUS 155 – belangrijkste kenmerken:

• 20 Megapixel voor haarscherp vastleggen van details
  • Ultra-groothoek 10x optische zoom en 20x ZoomPlus
  • Stijlvolle, uiterst compacte body met metalen behuizing
  • Intelligente Image Stabilizer voor scherpe foto’s en movies
  • Smart Auto zorgt met één klik voor schitterende opnamen

IXUS 150 – belangrijkste kenmerken:

• 16 Megapixel voor detailrijke opnamen
  • 8x optische zoom en 16x ZoomPlus brengen alles dichtbij
  • Stijlvolle, uiterst compacte body met metalen behuizing
  • Intelligente Image Stabilizer voor scherpe foto’s en movies
  • Smart Auto zorgt met één klik voor schitterende opnamen