Moeiteloos schitterende DSLR-fotografie – Canon introduceert de nieuwe EOS 1200D

Amstelveen, 12 februari 2014 – Canon introduceert vandaag de EOS 1200D – een nieuwe DSLR op instapniveau die het gemakkelijker en leuker maakt dan ooit om schitterende foto’s en Full HD-movies vast te leggen. De EOS 1200D is ontworpen voor beginnende DSLR-gebruikers die vanaf het allereerste moment mooie opnamen willen maken. De camera is Canon’s eerste model dat kan worden gebruikt met een EOS Companion app voor mobiele apparaten. Deze app biedt praktische tips en korte cursussen om alles uit de nieuwe camera te halen. De EOS 1200D combineert Canon’s toonaangevende imaging-systeem met een reeks intuïtieve, gebruiksvriendelijke bedieningsknoppen en automatisch opnameprogramma’s – wat het ervaringsniveau ook is, de gebruiker kan heel eenvoudig schitterende opnamen maken die altijd recht doen aan de herinneringen van dat moment.

EOS 1200D.jpg

Met hulp van de nieuwe EOS Companion app en de eenvoudige navigatie door de Quick Start Guide, leert de gebruiker alles over de bedieningsknoppen en functies van de camera, zodat ook speciale momenten de eerste paar keer met meer vertrouwen zijn te fotograferen. De app bevat een serie cursussen van foto-experts en stap-voor-stap oefeningen om kennis van fotografie eigen te maken in een tempo dat bij de gebruiker past – binnen de sectie ‘inspiratie’ worden populaire onderwerpen zoals huisdieren of mensen gecombineerd met foto-instructies als informatie over sluitertijd of perspectief. De app bevat daarnaast een hoofdstuk voor het oplossen van problemen dat met praktische tips helpt de resultaten te verbeteren en vaak voorkomende problemen te vermijden, zoals onscherpe of overbelichte opnamen. Het hoofdstuk geeft ook tips voor beeldcomposities bij groepen en landschappen.

Opnamen vol details
De EOS 1200D zorgt met levensechte kleuren en schitterende details dat speciale herinneringen de komende jaren keer op keer kunnen worden beleefd. Kleurrijke foto’s van hoge kwaliteit – ideaal voor grootformaat prints als cadeau of om thuis trots te tonen als wanddecoratie – worden vastgelegd met een 18 Megapixel APS-C CMOS-sensor en Canon’s DIGIC 4-processor. Dankzij de indrukwekkende mogelijkheden bij weinig licht, zal de camera ook levensechte opnamen maken zodra de lichtintensiteit minder wordt. Een 9-punts AF-systeem met scherpstelpunten verspreid over het hele beeldveld, zorgt dat ongeacht wat wordt gefotografeerd, de gehele scène wordt vastgelegd met een hoge beeldkwaliteit en alle details zichtbaar zijn. Met continu-opnamen kan met een snelheid van drie beelden per seconde worden gefotografeerd – ideaal om met een serie opnamen razendsnelle actiemomenten vast te leggen.

Van verjaardagsfeestjes tot avontuurlijke vakantietrips – de EOS 1200D zorgt voor schitterende resultaten. De Scene Intelligent Auto modus selecteert automatisch de meest geschikte combinatie van camera-instellingen en maakt het eenvoudig om telkens opnieuw met de juiste instellingen te fotograferen.

Herinneringen vol beweging – Full HD-movies
Voor die momenten die iedereen telkens opnieuw wil beleven, legt de EOS 1200D ook indrukwekkende Full HD-videobeelden (1080p) vast. Een groot aantal gebruiksvriendelijke functies biedt de vrijheid steeds creatiever aan de slag te gaan met movies – met bediening van belichting, scherpstelling en geluidsniveau, zodat speciale momenten net zo worden vastgelegd als ze werden ervaren toen ze zich voordeden. Voor een professionele uitstraling stelt de Video Snapshot modus gebruikers in staat een serie korte videoclips vast te leggen en deze automatisch in de camera samen te voegen tot een overzichtsfilm van een gebeurtenis of evenement.

Artistieke creativiteit – met slechts één druk op de knop
Een reeks creatieve filters in de EOS 1200D maakt het mogelijk om elke opname met één druk op de knop een unieke uitstraling te geven. Er is keuze uit vijf verschillende artistieke stijlen, zoals Miniature-effect, Fish-eye en Toy camera, en deze effecten kunnen voor of na het maken van de opname worden toegepast. Op deze manier is direct een creatief accent toe te voegen dat de sfeer versterkt of het onderwerp vanuit een heel ander perspectief laat zien.

Ontworpen voor de gebruiker
De EOS 1200D is compact en licht in gewicht, zodat de camera gemakkelijk overal mee naar toe is te nemen en elke kans kan worden aangegrepen om het juiste moment vast te leggen. De grote, intuïtief geplaatste bedieningsknoppen maken dat de camera eenvoudig en instinctief is te gebruiken. De EOS 1200D zorgt dat gebruikers snel bekend zijn met de verschillende instellingen wanneer ze onderweg fotograferen of videobeelden vastleggen. De camera is ontworpen voor flexibiliteit. De EOS 1200D heeft een heldere, optische zoeker voor het kiezen van de beeldcompositie en een 7,5 cm (3,0”) LCD-scherm om scènes vast te leggen in de Live View modus. Met een resolutie van 460.000 dots is het LCD-scherm ideaal om samen met vrienden foto’s en movies te bekijken zodra die zijn gemaakt of vastgelegd.

Wanneer de gebruiker zijn fotografische vaardigheden naar het volgende niveau wil tillen, kan het objectief van de EOS 1200D gemakkelijk worden vervangen door een van de meer dan 70 Canon-EF-objectieven. Deze objectieven zorgen elk voor een ander perspectief dat de fotograaf helpt zijn creatieve talent te verkennen en foto’s te maken die er echt uitspringen. De EOS Companion app bevat alle informatie over het brede assortiment compatibele objectieven en accessoires voor de EOS 1200D.

EOS 1200D – belangrijkste kenmerken:

• Schitterende kwaliteit dankzij een grote sensor
  • Detailrijke opnamen voor bijsnijden en grootformaat prints
  • Duidelijke beelden, zelfs bij weinig licht
  • Gebruiksvriendelijke Scene Intelligent Auto modus
  • Ingebouwde functiehandleiding en Companion smartphone app
  • Full HD-movies met Video Snapshot
  • Helder 7,5 cm (3,0”) LCD-scherm
  • Creatieve filters voor artistieke accenten

Meer informatie vindt u op: www.canon.nl/EOS_1200D

¹Compatibel met iOS- en Android-apparaten. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika is de app alleen via de app store als download beschikbaar.

Verdere informatie
Foto's van de EOS 1200D