Nog dichter bij het onderwerp – Canon introduceert de EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

Amstelveen, 17 juni 2014 – Canon maakt vandaag bekend haar EF-M-lensassortiment uit te breiden met de eerste speciale telezoomlens binnen dit assortiment – de EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM. De nieuwe EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM is ontworpen voor Canon’s compacte systeemcamera, de EOS M, en levert de kenmerkende optische prestaties van Canon. De telezoomlens is uitgevoerd met geavanceerde STM-technologie, heeft een 3,5-stops optical Image Stabilizer en biedt een veelzijdig 55-200mm brandpuntsbereik om gebruikers te helpen nog dichter bij hun favoriete onderwerpen te komen.

EF-M 55-200mm f4.5-6.3 IS STM.jpg

Nog dichter bij het onderwerp
De EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM sluit zich aan bij de drie huidige lenzen in het EF-M-assortiment, dat daarmee nu diverse brandpuntsafstanden van 11-200mm biedt. De nieuwe lens is de perfecte aanvulling op elke EOS M-fototas en omdat deze lens geschikt is voor het fotograferen van uiteenlopende scènes, opent de EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM een wereld aan creatieve mogelijkheden voor EOS M-fotografen – van fascinerende portretten bij 55mm tot natuuropnamen met 200mm.

Toonaangevende optische technologieën voor indrukwekkende opnamen
De EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM is ontwikkeld op basis van de ongeëvenaarde optische expertise van Canon. Met een krachtige optical Image Stabilizer en met STM-technologie biedt deze lens superieure detailregistratie bij zowel fotograferen als filmen. Bij het filmen zorgt de STM-technologie voor vloeiende overgangen wanneer de scherpstelling van het ene naar het andere onderwerp gaat. Het STM-mechanisme zorgt bovendien voor nagenoeg geruisloze scherpstelling, zodat videografen de scène voor hen kunnen vastleggen met de natuurlijke geluidsbeleving. Dankzij de uiterst effectieve 3,5-stops optical Image Stabilizer worden zichtbare cameratrillingen gereduceerd en kunnen gebruikers ook bij het werken met hoge zoom haarscherpe foto’s maken en actiemomenten stabiel op video vastleggen.

Ontworpen om gemakkelijk schitterende foto’s te maken
Met de hoogwaardige metalen behuizing – een handelsmerk van het EF-M-assortiment – is de EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM ook compact, licht in gewicht en gemakkelijk mee te nemen. Daarmee is deze nieuwe lens ideaal voor dagelijks gebruik. Het UD-element in de lens zorgt voor een hoge beeldkwaliteit over het gehele zoombereik. En het niet-roterende voorste element maakt het gemakkelijk een consistent beeldeffect te handhaven wanneer filters worden gebruikt. De ring voor fulltime handmatig scherpstellen geeft nog meer creatieve vrijheid en maakt het mogelijk de scherpstelling tijdens fotograferen en filmen aan te passen.

EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM – de belangrijkste kenmerken

• Nog dichter bij de actie met een EOS-M-camera
  • Image Stabilizer houdt opnamen scherp
  • Compact genoeg om overal mee naar toe te nemen