Nieuwe video commercial met Canon EOS 7D in de hoofdrol – voor en achter de lens

Amstelveen, 14 december 2009: Canon presenteert vandaag het nieuwste onderdeelvan de “Maak Verhalen” campagne – een TV-commercial gemaakt met de nieuwe Canon EOS 7D, die tevens de hoofdrol speelt. Uitgewerkt door Dentsu London en geregisseerd door Martijn van Beenen volgt deze commercial de veelvuldig onderscheiden natuurfotograaf en marinebioloog Fergus Kennedy terwijl hij schitterende foto’s maakt van de wilde paarden die in het Zuidwesten van Frankrijk door de zoutwater lagunes van de Camargue galopperen.

Om de functionaliteit en de verbazingwekkende geschiktheid van de EOS 7D voor natuurfotografie te laten zien, werd de zestig seconden durende commercial met de camera zelf gefilmd en wordt ook getoond hoe Fergus Kennedy met de EOS 7D opnamen maakt. De mogelijkheid om met de camera standaard 18 Megapixel, 14-bits opnamen te maken met een snelheid van 8 bps plus de 1080p Full HD videobeeldregistratie met instelbare framerates en volledig handmatige bediening, maakten de EOS 7D de ideale keuze om vast te leggen hoe Fergus aan het werk is.

De commercial toont één van de vele uitdagingen waar Fergus tijdens zijn bezoek aan de Camargue mee te maken kreeg. In Europa’s grootste rivierdelta, waar paarden vrij door zoutwater lagunes galopperen en duizenden flamingo’s hun habitat hebben, werd Fergus geconfronteerd met reflecties op het wateroppervlak, onderwerpen die zeer schuw waren en ook razendsnel in actie komen. Om onder deze omstandigheden schitterende opnamen te kunnen maken, combineert Fergus zijn ervaring en geduld met de EOS 7D, een camera die exact is ontworpen volgens de eisen van fotografen.

Het avontuur van Fergus in de Camargue is de komende weken op National Geographic en via BBC World Service in negen landen te zien (FRA, ES, ITA, DE, SE, DEN, FIN, BE, NL). De commercial kan ook worden bekeken via het Canon Europe YouTube channel: http://www.youtube.com/user/CanonEurope Voor uitgebreide informatie over de “Maak Verhalen” campagne gaat u naar www.canon.nl/maakverhalen/.

Download het volledige persbericht [PDF, 103 KB]