Breng je fotografie naar het volgende niveau: Canon introduceert de EOS 760D en EOS 750D

Amstelveen, 6 februari 2015 – Canon introduceert vandaag twee indrukwekkende DSLR-camera’s op het instapniveau binnen haar EOS-programma – de EOS 760D en EOS 750D. De modellen zijn ontworpen voor iedereen met creatieve ambities om de volgende stap in fotografie te zetten. De EOS 750D is de ideale spiegelreflexcamera als je met schitterende foto’s en Full HD-movies speciale momenten wilt vastleggen en wilt beschikken over de zekerheid van automatische opnameprogramma’s. De EOS 760D geeft enthousiaste fotografen meer creatieve vrijheid en handmatige bedieningsmogelijkheden om intuïtief indrukwekkende opnamen te maken.

EOS 750D.jpg EOS 760D.jpg
EOS 750D EOS 760D

Telkens opnieuw fotograferen met een ongelofelijke kwaliteit
Met de krachtige, nieuwe 24,2 Megapixel sensor en Canon’s DIGIC 6 beeldprocessor maken beide camera’s het gemakkelijker dan ooit om favoriete momenten vast te leggen met de kwaliteit die ze verdienen – met levensechte kleuren, haarscherp en vol details. Dankzij het ISO-bereik van 100 – 12.800 zorgen de EOS 760D en EOS 750D voor detailrijke resultaten, ongeacht het licht waarmee je fotografeert, of dat nu vroeg in de ochtend, laat in de avond of binnenshuis is. Met de Flicker Detection-technologie, voor het eerst beschikbaar in de EOS 7D Mark II, beschik je over nog meer flexibiliteit omdat deze technologie zorgt voor consistent belichte opnamen bij kunstlicht.

Favoriete actiemomenten zijn vast te leggen met vijf frames per seconde. De Continu-modus garandeert daarmee dat de camera’s altijd de dynamiek van een actiemoment registreren. Voor een nauwkeurige scherpstelling beschikken de EOS 760D en EOS 750D over een krachtig AF-systeem met 19 ‘cross-type’ scherpstelpunten dat zich aan elke compositie aanpast – of het nu gaat om het fotograferen van dieren in actie tijdens een safari of actiesport.

Laat je wereld zien met bewegende beelden
Beginnende filmmakers kunnen hun herinneringen met Full HD-resolutie vastleggen als movies en MP4 gebruiken om het beeldmateriaal gemakkelijk online te delen. Met de geavanceerde Hybrid CMOS AF III blijven onderwerpen altijd scherp in beeld en is het mogelijk ze te volgen of snel van onderwerp te wisselen. De compatibiliteit met STM-lenzen zorgt naast stil en vloeiend scherpstellen ook voor een superieure nauwkeurigheid en hoge snelheid. De EOS 760D geeft beginnende filmmakers een serie creatieve filminstellingen om op eenvoudige wijze uniek beeldmateriaal vast te leggen. Maak met de HDR movie-modus sfeervolle video’s die zowel in lichte delen als in schaduwpartijen alle details laten zien of gebruik Miniature Effect om direct het effect van professionele tilt-and-shift-lenzen te creëren.

Controle en creativiteit onder je vingertoppen
De krachtige mogelijkheden van de EOS 760D en EOS 750D bevinden zich in vakkundig ontworpen compacte body’s met een ergonomische grip en variangle LCD om de camera’s in elke situatie gemakkelijk te gebruiken. Met volledig automatische bediening krijg je de vrijheid om je eigen creatieve fotostijl te ontwikkelen. Met praktisch geplaatste bedieningsknoppen die gewoonlijk deel uitmaken van Canon’s semiprofessionele EOS-modellen, stelt de EOS 760D fotografen in staat heel overwogen met instellingen om te gaan en daarvoor gebruik te maken van de Quick Control Dial aan de achterzijde, het LCD-paneel aan de bovenkant en de Intelligent Viewfinder voor snelle toegang tot en weergave van zowel instellingen als opnamen.
Zodra je een van de camera’s oppakt, kun je direct fotograferen. De automatische opnameprogramma’s garanderen dat je telkens weer de beste resultaten krijgt. Laat je foto’s opvallen met een reeks gebruiksvriendelijke, one-touch opnameprogramma’s en creatieve filters.

Beeldmateriaal onderweg delen met vrienden en apparaten
Heb je de perfecte opname gemaakt, ervaar dan het gemak en de snelheid die Wi-Fi en NFC bieden om het beeldmateriaal snel en eenvoudig met vrienden en favoriete apparaten te delen. Plaats je beste opnamen via Wi-Fi direct op social media of bewaar ze in de cloud, zoals bij Canon’s fotobeheerservice irista. Ben je zover om je opnamen op te slaan of weer te geven, dan zorgt NFC voor een gemakkelijke en snelle verbinding om ze te kopiëren naar een Canon Connect Station of een slim apparaat met NFC-functionaliteit.

EOS 760D – de belangrijkste kenmerken:

• Ontdek met deze krachtige spiegelreflexcamera het volgende niveau in fotografie
  • Schitterende video’s vastleggen gaat net zo eenvoudig als fotograferen
  • Volledige controle over de camera tijdens fotograferen en filmen
  • Foto’s en video’s gemakkelijk delen via Wi-Fi en NFC
  • Geef je creativiteit alle ruimte met geavanceerde bedieningsmogelijkheden en opnameprogramma’s

EOS 750D – de belangrijkste kenmerken:

• Breng al je beeldmateriaal naar het volgende niveau met de EOS 750D
  • In elke situatie en omgeving moeiteloos de details registeren
  • Video’s met bioscoopgevoel net zo gemakkelijk vastleggen als foto’s
  • Je beeldmateriaal gemakkelijk en snel delen met de hele wereld

Verdere informatie