Canon viert 10de verjaardag van EOS 5D-serie

Amstelveen, 28 mei 2015 – Canon viert vandaag de 10de verjaardag van haar iconische EOS 5D-serie. De EOS 5D was de eerste DSLR-camera voor ervaren amateurfotografen met een full frame CMOS-sensor (35,8 x 23,9 mm) en zorgde na de introductie in september 2005 voor een grote verandering in de DSLR-markt. De concurrerende prijs van de camera stelde enthousiaste fotografen in staat een indrukwekkende beeldkwaliteit te realiseren en creatieve fotografische tools te gebruiken die waren voorbehouden aan professionele DSLR-modellen met 35mm sensoren. Dit heeft bijgedragen aan de brede acceptatie en het succes van camera’s met een full frame sensor.

EOS 5D Mark III.jpeg
5D Anniversary Logo.jpeg
EOS 5DS.jpeg
EOS 5D Mark III: hoge kwaliteit foto’s en videobeelden

EOS 5DS: een revolutie in resolutie

In november 2008 introduceerde Canon het tweede generatie model in de serie – de nu gerenommeerde EOS 5D Mark II, een camera die de weg vrijmaakte voor movies. Deze camera bracht Full HD-videoregistratie binnen bereik van fotografen en leidde tot de brede inzet van DSLR-modellen bij het maken van movies. De EOS 5D Mark II zorgde voor een sensatie in de film- en videowereld door opnieuw tegen een concurrerende prijs met een full frame sensor hoogwaardige videoprestaties te bieden. Naast de uitzonderlijke beeldkwaliteit en betere regeling van de scherptediepte stelde deze camera filmmakers ook in staat te werken met Canon’s veelzijdige assortiment verwisselbare EF-lenzen. Een assortiment dat op het moment van introductie meer dan 64 verschillende lenzen telde  en een breed scala aan imaging-mogelijkheden bood.

In maart 2012 introduceerde Canon de EOS 5D Mark III, een camera met een reeks aantoonbaar verbeteringen ten opzichte van de foto- en videomogelijkheden van voorgaande modellen, plus een verbeterde AF-nauwkeurigheid en een hogere maximale snelheid bij continu-opnamen. Vanaf de introductie is de EOS 5D Mark III zeer goed ontvangen in de markt en vormt de camera – als een van de top DSLR-modellen van Canon – een drijvende kracht achter de permanente innovatie van de EOS-serie.

Meer recent, in februari 2015, heeft Canon de EOS 5DS en EOS 5DS R geïntroduceerd – een nieuw type full frame DSLR-camera’s met een ultrahoge resolutie. De nieuwe camera’s doorbreken de grenzen van 35mm sensoren en zorgen met hun indrukwekkende 50,6 MP voor het hoogste aantal megapixels ooit in een full frame sensor.

Dankzij de interne productie van alle belangrijke onderdelen voor haar digitale camera’s in de EOS-serie heeft Canon een uiterst robuust productassortiment gerealiseerd. Elk model in de EOS-serie, waaronder ook de EOS 5D-modellen, is dankzij de ontwikkeling van innovatieve technologie in staat de beste beeldprestaties te leveren. Ter ondersteuning van de uiteenlopende wensen van fotografen zal Canon haar EOS DSLR-assortiment blijven versterken – een assortiment dat zelf brede ondersteuning geniet van zowel professionals als consumenten.

Beurzen en evenementen