Eersteklas kwaliteit, professionele prestaties: Canon introduceert de PowerShot G5 X en PowerShot G9 X

Amstelveen, 13 oktober 2015 – Canon breidt haar prestigieuze PowerShot G-serie vandaag uit met twee nieuwe modellen, de PowerShot G5 X en PowerShot G9 X. Door de combinatie van een 1.0-type 20,2 megapixel CMOS-sensor met de Canon DIGIC 6-processor bieden beide camera’s uitzonderlijke prestaties waar het gaat om beeldkwaliteit, snelheid en imaging power. En dat alles verpakt in compacte, fraai uitgevoerde behuizingen die gemakkelijk in een jaszak passen.

PowerShot G5 X.jpgPowerShot G5 X
PowerShot G9 X.jpgPowerShot G9 X

De PowerShot G5 X is ideaal voor serieuze fotografen die een professioneel niveau met DSLR-achtige bediening en kwaliteit zoeken. De PowerShot G9 X is perfect voor mensen die hun creativiteit de ruimte willen geven met een compacte, eersteklas camera die alles aan boord heeft om spontane momenten vast te leggen.

Veelzijdige camera’s voor indrukwekkende opnamen
Van uitgestrekte landschappen tot close-up portretten, de heldere 24mm f/1.8 - 2.8, 4.2x groothoekzoomlens van de PowerShot G5 X heeft een 9 lamellen tellend diafragma en maakt het gemakkelijk om indrukwekkende opnamen te maken met een fraaie bokeh en achtergrondonscherpte. De 28mm f/2 - 4.9 groothoeklens met 3x optische zoom van de PowerShot G9 X zorgt voor haarscherpe opnamen, zelfs onderweg en bij uitdagende lichtcondities.

Intuïtieve bediening, tijdloos ontwerp
De compacte PowerShot G5 X heeft het DNA van de iconische G-serie en stelt je in staat een groter aantal fotografische functies en instellingen te verkennen. Voor de meer ervaren fotograaf biedt de hoge resolutie van de in het midden geplaatste OLED EVF (Electronic Viewfinder) een DSLR-achtige gebruikservaring met maximaal comfort tijdens fotografie en deze EVF is ideaal voor fotografen die hun oog op de scène gericht willen houden. Ongeacht of je tijdens een stedentrip aan de slag gaat met close-up architectuurfotografie of op het platteland een prachtig uitzicht wilt vastleggen, het kantelbare variangle touchscreen van de PowerShot G5 X maakt het gemakkelijk om vanuit ongebruikelijke hoeken unieke opnamen te maken.

De PowerShot G9 X geeft je alle vrijheid om je creativiteit tot uitdrukking te brengen en onverwachte momenten vast te leggen. Deze camera is 25 procent slanker dan de PowerShot G7 X, is zelfs nog compacter en daarmee ideaal voor fotografen die ook bij opnamen onderweg een perfecte beeldkwaliteit willen. Het intuïtieve en grote 3,0” touchscreen heeft een hoge resolutie en maakt niet alleen eenvoudige, creatieve bediening met een vingertip mogelijk, maar biedt ook snelle toegang tot de instellingen en functies van de camera. En dat alles in een stijlvolle, lichtgewicht body. Beide modellen zijn uitgevoerd met een Lens Control Ring die kan worden gebruikt voor bediening van diverse fotografische functies, waaronder diafragma en sluitertijd.

Laat vrienden en familie meespelen in je volgende film
Ga als beginnend filmmaker aan de slag met de PowerShot G5 X en PowerShot G9 X – geef je creativiteit de vrijheid met Manual Movie voor schitterende Full HD-filmbeelden met 60p en volledige controle over diafragma, sluitertijd en ISO. Voor stabiele beelden tijdens hardlopen of andere snelle bewegingen, zijn beide camera’s uitgerust met Advanced Dynamic IS langs 5-assen. En voor gebruikers die nog meer controle willen, is met MF peaking een perfecte scherpstelling te bereiken, zijn bioscoopfilmachtige focus pulls op het touchscreen te selecteren en kan het videomateriaal met variabele frame rates worden vastgelegd.

Deel je creativiteit
De PowerShot G5 X en PowerShot G9 X bieden geavanceerde creatieve programma’s en connectiviteitsmogelijkheden die je in staat stellen je creativiteit tot uitdrukking te brengen – ongeacht of het gaat om het vastleggen van nachtlandschappen en fonkelende sterrenbanen met de verbeterde Star Mode of om met Creative Shot met een druk op de ontspanknop automatisch retrofilters toe te voegen. Met Remote Shooting via Wi-Fi kun je met slimme apparaten op afstand de belangrijkste functies van de camera bedienen en heb je nog meer vrijheid om creatieve cameraconfiguraties en -opstellingen te kiezen. De ingebouwde Wi-Fi- en Dynamic NFC-connectiviteit maakt het gemakkelijk om je foto’s te uploaden naar een smartphone of tablet en ze direct via social media te delen – of als back-up naar cloud services te sturen, zoals irista en Google Drive. Alles direct vanaf de camera zelf, zodat geen enkele kostbare herinnering verloren gaat.

PowerShot G5 X – de belangrijkste kenmerken:

• Superieure beeldkwaliteit met klassieke DSLR-achtige beleving
  • Deel direct al je favoriete opnamen met de wereld
  • Breng je creativiteit tot uitdrukking met snelle, professionele bedieningsmogelijkheden
  • Maak fascinerende movies met indrukwekkende Full HD-kwaliteit
  • Professionele tools ondersteunen je creatieve stijl

PowerShot G9 X – de belangrijkste kenmerken:

• Slanke, compacte camera met superieure beeldkwaliteit
  • Deel real-time je creativiteit met de wereld
  • Ontworpen voor spontaniteit en creativiteit
  • Maak fascinerende movies met indrukwekkende Full HD-kwaliteit
  • Aantrekkelijk eenvoudige bediening