Canon introduceert een nieuw objectief, de HJ24ex7.5B – een lichtgewicht ontwerp met superieure optica voor HD TV-producties

Amstelveen, 18 februari 2015 – Canon introduceert vandaag een nieuwe aanwinst voor haar assortiment HD-broadcast-objectieven – de HJ24ex7.5B. Het objectief is de opvolger van de uiterst succesvolle HJ22ex7.6B en is op basis van feedback van gebruikers uitgevoerd met een aantal nieuwe kenmerken, waaronder een breder en langere brandpuntsafstand met hogere beeldkwaliteit, een aangepast ontwerp en verbeterde bedieningsmogelijkheden. Dankzij de unieke combinatie van een hoogwaardige 24x zoom – de grootste zoom die in deze klasse die op dit moment beschikbaar is¹ – met een indrukwekkende 7.5 groothoek en een lichtgewicht, draagbaar ontwerp, is de HJ24ex7,5B een veelzijdig objectief en daarmee perfect voor een breed scala aan broadcast-productie omgevingen, waaronder studio’s, live producties en nieuwsreportages.

Image_HJ24ex7.5B

Geavanceerde optische prestaties, zowel bij groothoek als tele
De HJ24ex7.5B is speciaal ontwikkeld voor de wereld van tv-producties en het verbeterde optische ontwerp stelt omroepen en producenten in staat verder te gaan bij groothoekopnamen en inzoomen. De nieuwe 24x zoom geeft extra vrijheid op de set en op locatie. Met een brandpuntsafstand van 7.5-180mm overtreft de lens dat van het voorgaande model en toont het Canon’s expertise in optisch ontwerp. De HJ24ex7.5B maakt een einde aan tijdrovend wisselen van objectieven en stelt gebruikers in staat naadloos over te gaan van snelle actie-opnamen die op grote afstand plaatsvinden naar close ups. De vernieuwde optica in het objectief zorgt daarnaast voor een scherper, meer gedefinieerd beeld over het gehele zoombereik, dat de kwaliteit en helderheid heeft die vereist zijn voor HD-producties.

Uitzonderlijke draagbaarheid en professionele prestaties in een ontwerp
Een verbeterd ergonomisch design en een aangepaste optische constructie stelt gebruikers in staat onderweg snel en comfortabel te werken. Het gewicht van het objectief is teruggebracht tot slechts 1,78 kg en daarmee is het niet alleen mogelijk vrij over sets en locaties te bewegen, maar ook gemakkelijk het tempo van onderwerpen te volgen. Het objectief is lichter en beter uitgebalanceerd dan het voorgaande model en heeft dankzij gewichtsbesparing en optimalisatie van zowel de plaatsing van optische componenten als de constructie van de behuizing een verbeterd zwaartepunt. De HJ24ex7.5B kan ook eenvoudig worden bediend bij gebruik vanaf de schouder, met toegang tot instellingen in de palm van de hand, zodat gebruikers niet hoeven weg te kijken van de zoeker van de camera.

De HJ24ex7.5B is ontworpen om omroepen de hoogst mogelijke prestaties te bieden en is uitgevoerd met dezelfde Digital Drive Unit die ook wordt aangetroffen in het nieuwste high-end HD ENG-objectiefassortiment. De Digital Drive Unit stelt gebruikers in staat herhaalbare zoomposities en -snelheden te selecteren en dat indien gewenst, aangevuld met scherpstelling en iris-instellingen. Een absolute Waarde-encoder in de Digital Drive Unit maakt het mogelijk zonder initialisatie snel met filmen te beginnen en is ideaal bij nieuwsreportages en sportevenementen. De absolute Waarde-encoder is ook geschikt voor virtuele toepassingen, zo verbetert deze encoder het energieverbruik van het objectief waardoor gebruikers langer kunnen werken en stelt het het objectief in staat om automatischde verschillende lensposities te detecteren die nodig zijn, zodat de compensatiefunctie voor chromatische aberratie in camera’s direct kan worden gebruikt.

De HJ24ex7.5B is vanaf mei 2015 verkrijgbaar.

¹ Correct op 18 februari 2015

Verdere informatie