Canon staat stil bij productiemijlpaal van 80-miljoenste EOS-camera met verwisselbare lenzen

Amstelveen, 18 november 2015 – Canon Inc. maakt vandaag bekend dat de onderneming een nieuwe productiemijlpaal heeft bereikt nu de gecombineerde productie van haar film- en EOS-modellen met verwisselbare lens op 10 november 2015 het aantal van 80 miljoen is gepasseerd. Deze 80-miljoenste EOS-camera was een EOS 5DS R, een model met ’s werelds hoogste aantal pixels in deze klasse¹.

EOS_5DS_RDe EOS 5DS R
80_millionthlogo

De productie van Canon EOS SLR-camera’s begon in 1987 en nam met de komst van digitale SLR-camera’s in 2000 een grote vlucht die tot vandaag onverminderd doorgaat en voor de onderneming resulteert in deze 80-miljoenste EOS-camera.

De EOS-camera’s werden in maart 1987 geïntroduceerd als een nieuwe generatie AF SLR-camera en waren ’s werelds eerste modellen met elektronische aansluitingen voor een volledig elektronische bediening van de gehele camera, niet alleen de lens of de body.

Canon produceert zelf alle belangrijke componenten die in de EOS-serie worden toegepast en door voor elk model de optimale sensor te selecteren, is de onderneming in staat een serie krachtige camera’s te produceren. Dit heeft Canon geholpen een nieuwe reeks innovatieve camera’s te ontwikkelen, zoals de compacte en lichte EOS 500, een model dat sterk heeft bijgedragen aan de groei van het aantal gebruikers van Canon-camera’s en de iconische EOS 5D-serie, die dit jaar de tiende verjaardag viert.

Dankzij deze productiefaciliteiten en een consistente productinnovatie heeft Canon haar wereldwijde nummer 1 positie² binnen de markt voor digitale camera’s met verwisselbare lenzen met succes gehandhaafd en dat gedurende een periode van 12 jaar op rij – van 2003 tot en met 2014.

Deze nieuwe mijlpaal volgt op de productiemijlpaal in juni 2015 voor Canon’s verwisselbare EF-lenzen die tegelijk met het EOS SLR-camerasysteem werden geïntroduceerd en waarvan in die maand de 110-miljoenste verwisselbare EF-lens voor EOS-camera’s werd geproduceerd, een wereldrecord voor het hoogste aantal verwisselbare lenzen² dat ooit werd vervaardigd.

Canon zal haar brede portfolio aan imaging-technologieën op basis van haar optische kerntechnologieën blijven verfijnen om zo hoogwaardige en betrouwbare lenzen en camera’s te produceren die aansluiten bij de uiteenlopende behoeften van fotografen – van beginners tot enthousiaste liefhebbers en professionals. Tegelijkertijd blijft Canon innovatieve imaging-technologieën ontwikkelen om nieuwe mogelijkheden te bieden, zowel voor fotografie als video.

¹ Onder digitale SLR-camera’s met een 35 mm full-frame beeldsensor. Per 16 november 2015 en op basis van door Canon uitgevoerd onderzoek
² Gebaseerd op een door Canon uitgevoerd onderzoek.

Beurzen en evenementen