Canon viert productie van 110 miljoen verwisselbare EF-lenzen

Amstelveen, 8 juli 2015 – Canon maakt vandaag bekend een nieuwe productiemijlpaal te hebben bereikt met de productie van de 110-miljoenste verwisselbare lens uit de EF-serie¹ - een Canon EF 11-24mm f/4L USM ultra-groothoekzoomlens.

110 million EF logo.jpeg110 miljoen EF-lenzen herdenkingslogo EF 11-24mm f4L USM.jpegEF 11-24mm f/4L USM

De productie van Canon’s herkenbare EF-serie met verwisselbare lenzen begon in 1987 en vond plaats in het productiecentrum in Utsunomiya. De EF-serie werd tegelijk met het EOS SLR-camerasysteem geïntroduceerd. Vanaf dat moment bleef de vraag naar Canon-EOS-producten en -lenzen groeien en kreeg de EF-serie wereldwijd steun van een breed scala aan gebruikers. Om aan de vraag te kunnen voldoen, vindt de productie nu plaats in vier productiecentra, waaronder Canon Inc., Taiwan; Canon Opto (Maleisië) Sdn. Bhd. en Oita Canon Inc. in Zuid-Japan.

Canon’s streven de imaging-industrie telkens naar een hoger niveau te brengen is kenmerkend voor haar hele geschiedenis. Canon heeft een reeks aan innovatieve technologieën geïntroduceerd², zoals de Ultrasone Motor (USM) voor toepassing in lenzen, de Image Stabilizer (IS) technologie, het DO (Diffractive Optical) element uit meerdere lagen en de anti-reflectietechnologie SWC (Subwavelength Structure Coating).

De 110-miljoenste EF-lens werd in februari 2015 geïntroduceerd en is een Canon EF 11-24mm f/4L USM met een minimale brandpuntsafstand van 11 mm. Daarmee bereikt deze lens de grootste beeldhoek ter wereld³. De EF 11-24mm f/4L USM heeft een nieuw ontworpen constructie en beschikt over drie asferische lenzen die de beeldkwaliteit maximaliseren en een minimale vertekening veroorzaken.

De uitgebreide Canon EF-serie omvat op dit moment 71 modellen – inclusief EF Cinema-lenzen voor digitaal camerawerk. Op basis van haar kernexpertise zal Canon haar omvangrijke pakket aan imaging-technologieën blijven verfijnen om met unieke en betrouwbare lenzen en camera’s de imaging-cultuur voor foto en video te ondersteunen en verder te ontwikkelen. Het Canon-assortiment sluit aan bij de uiteenlopende wensen van fotografen – van beginnende gebruikers tot ervaren amateurs en professionals.

¹ Op 22 juni 2015
² Onder verwisselbare lenzen voor SLR- en Compact System camera’s
³ Op 8 juli 2015, gebaseerd op door Canon uitgevoerd onderzoek. Exclusief fisheye-lenzen.

Verdere informatie
Foto's van de EF 11-24mm f/4L USM