Creatief filmen met indrukwekkend geluid – de nieuwe LEGRIA mini X

Amstelveen, Nederland 6 januari 2014 – Canon maakt vandaag de introductie bekend van de LEGRIA mini X – een geheel nieuwe, creatieve camcorder met een professionele geluidskwaliteit die aansluit bij de indrukwekkende HD-beelden. De LEGRIA mini X combineert Canon’s hoogwaardige videokwaliteit met geavanceerde geluidsregistratie en een uiterst flexibel ontwerp. Deze camcorder is ideaal voor verhalenvertellers en in staat bijna elke scène vast te leggen – van reportages op locatie, documentaires en zelfopnames tot het vastleggen van live optredens en theatervoorstellingen.

LEGRIA mini X.jpg LEGRIA mini X (2).jpg

Movies die net zo goed klinken als ze eruit zien
De LEGRIA mini X zorgt dankzij een grote, ingebouwde stereomicrofoon voor een perfecte geluidsregistratie. De verbeterde structuur in twee lagen die het gaas combineert met een spons en de grotere afmetingen zorgen voor vermindering van achtergrondgeluiden en statische ruis. Daarmee is deze camcorder ideaal voor het vastleggen van gesprekken of interviews op locatie. De camcorder biedt daarnaast een groot dynamisch bereik, zodat de stilte in een concertzaal voor het begin van de uitvoering kan worden vastgelegd, evenals het donderende geluid van de percussionisten aan het einde van een muziekstuk.

De functie Linear PCM stelt de LEGRIA mini X in staat een niet-gecomprimeerd audiosignaal op te slaan en zorgt dat geluid wordt vastgelegd met CD-kwaliteit. De nieuwe aansluitingen voor hoofdtelefoons en externe microfoons bieden extra flexibiliteit tijdens de opnamen – ideaal bij interviews of het nauwkeurig afstemmen van het volume in lawaaierige omgevingen. Voor een direct goed resultaat biedt Canon’s Audio Scene Select-technologie een aantal voorgeprogrammeerde functies. Zodra een functie is gekozen, worden de geluidsinstellingen automatisch geoptimaliseerd, bijvoorbeeld voor muziekoptredens of vergaderingen.

Ongeëvenaarde flexibiliteit bij opnemen
De LEGRIA mini X heeft een innovatief ontwerp dat gebruikers de vrijheid biedt om hun creatieve mogelijkheden te verkennen. De camcorder is compact en licht genoeg om overal spontaan opnamen te maken en is uitgerust met de unieke combinatie van een f/2.8 170° ultragroothoekobjectief, ingebouwde standaard en een variangle 6,8 cm (2,7”) touchscreen LCD-scherm dat het eenvoudig maakt om vanuit verschillende hoeken te filmen¹. Met de mogelijkheid volledig handsfree te filmen, zijn gebruikers in staat deel uit te maken van hun eigen opnamen en beschikken ze over meer vrijheid bij het regisseren en vastleggen van scènes.

Indrukwekkende kwaliteit voor perfecte resultaten
De gerenommeerde imaging-technologieën van Canon zorgen voor de hoge kwaliteit die voldoet aan de eisen van zowel enthousiaste videografen als filmmakers. Met Canon’s eigen DIGIC DV 4 als verwerkingsplatform ondersteunt deze camcorder AVCHD (1080/50i) en MP4 (1080/25p) beeldregistratie. Een 1/2,3” CMOS-sensor zorgt voor levensechte videobeelden en digitale foto’s met minimale ruis, zelfs in omgevingen met weinig licht. De nieuwe beeldstabilisatie in de Close-Up modus stelt gebruikers in staat vanuit de hand indrukwekkende opnamen te maken, ongeacht of het hier gaat om Full HD-movies of ultragroothoek foto’s met een resolutie van 12 Megapixel.

Verbeterde connectiviteit om uw werk te delen
De ingebouwde Wi-Fi functionaliteit maakt het eenvoudig om videobeelden te bekijken en te delen via een groot aantal apparaten of om dit materiaal te uploaden naar sociale netwerken. Door de camcorder op een wireless netwerk² aan te sluiten, kunnen filmmakers de LEGRIA mini X via een smartphone of tablet en Canon’s CameraAccess Plus-app op afstand bedienen en live de gebeurtenissen thuis volgen. De camcorder kan ook worden gebruikt in combinatie met Canon’s nieuwe Pan Table CT-V1². Via een smartphone of tablet kunnen gebruikers het apparaat horizontaal over een hoek van 200° laten draaien. In combinatie met het ultragroothoekobjectief van de LEGRIA mini X kan dit een beeld van 360° rondom geven.

Creatieve programma’s
De LEGRIA mini X opent een wereld aan creatieve opnamemogelijkheden en wordt geleverd met een reeks leuke opnameprogramma’s om van eenvoudig scènes boeiende movies te maken die het waard zijn om te worden gedeeld. Zo biedt de Time Lapse Recording modus met intervallen van vijf seconden tot tien minuten een schitterende manier om verhalen te vertellen die zich over een langere periode afspelen. Daarentegen zullen de instellingen Fast Motion en Slow Motion Capture de beelden maximaal 4 keer sneller of met een ¼ en ½ snelheid weergeven.

LEGRIA mini X – belangrijkste kenmerken:

• Grote stereomicrofoon; groot dynamisch bereik
  • Linear PCM – geluid met CD-kwaliteit
  • 170° ultragroothoekobjectief¹
  • Variangle LCD; ingebouwde standaard
  • Wi-Fi: monitoring & delen op afstand
  • Schakelen van ultragroothoek naar close-up
  • Full HD-, AVCHD- & MP4-ondersteuning
  • Oriëntatiedetectie
  • Handmatige geluidsregeling
  • Slow & Fast motion; intervalopname

¹170° groothoek bij digitale foto’s en 160° groothoek bij filmen