Canon viert 50ste calculatorverjaardag met introductie van twee nieuwe professionele modellen

Amstelveen, 9 juni 2014 – Dit jaar viert Canon de 50ste verjaardag van haar innovatieve calculatorassortiment en vandaag introduceert de onderneming twee nieuwe zakelijke modellen– de superieure KS-1220TSG en de 16-cijferige MP1611-LTSC-es.

image001.jpg image002.jpg image003.jpg

Canon heeft 50 jaar ervaring met het ontwerpen en produceren van calculators en deze periode kent een aantal duidelijke mijlpalen. In 1964 introduceerde de onderneming de Canola 130, ’s werelds eerste elektronische calculator met 10 toetsen. Sindsdien heeft Canon een groot assortiment calculators geproduceerd, waaronder hand- en bureaucalculators, kantoorcalculators met printer en wetenschappelijke modellen. Canon was ook baanbrekend met de toepassing van meer duurzame materialen in calculators en met het gebruik van gerecyclede materialen afkomstig van andere productielijnen binnen de onderneming om zo de invloed op het milieu verder terug te dringen. Vandaag de dag wordt 55% van het assortiment gedeeltelijk gemaakt met gerecyclede materialen.

Canon KS-1220TSG – stijlvol en gebruiksvriendelijk
Beide nieuwe modellen bieden een combinatie van zakelijke functies en calculatiemogelijkheden en met het verbeterde ontwerp voor snelle invoer zijn ze ideaal voor dagelijks gebruik. De 12-cijferige KS-1220TSG-calculator geeft zakelijke professionals rechtstreeks toegang tot hun meest gebruikte functies, waaronder Kostprijs-Verkoopprijs-Marge, Btw, Decimaalverschuiving en afronden naar boven, Eindtotaal en Geheugen. Het toetsenbord bevat ergonomisch gevormde toetsen met zijdezachte kunstof toetsen met UV-coating en een nieuwe doorrolfunctie tot drie toetsen om cijfers snel en nauwkeurig in te voeren. De indeling van het toetsenbord is speciaal ontworpen voor blindtypen.

Dankzij het grote, tot 40° kantelbare LCD-scherm van de KS-1220TSG kunnen gebruikers de cijfers en getallen gemakkelijk lezen. De vlakke, robuuste calculator weegt slecht 190 gram en is uitgevoerd met een hoogwaardig acryldisplay. De toetsen bevinden zich in een fraaie behuizing met metallic afwerking. De vlakke KS-1220TSG heeft afgeronde hoeken en kan overal mee naartoe worden genomen.

Canon MP1611-LTSC-es – met hoge kwaliteit printer
De MP1611-LTSC-es is ontworpen voor financiële professionals. De calculator is uitgevoerd met een groot 16-cijferig backlit LCD-scherm en biedt snelle, nauwkeurige en uitgebreide functies voor zakelijke berekeningen, zoals btw en valuta-omrekening. De ingebouwde printer gebruikt een inktlint om de resultaten in twee kleuren te presenteren.

De twee inktkleuren stellen professionals in staat de uitgevoerde berekeningen duidelijk te presenteren zodra ze zijn geprint. De calculator is ontworpen voor intensief gebruik en de ruime toetsenbordindeling biedt plaats aan grote, duurzame toetsen voorzien van kleurcodes om cijfers snel en nauwkeurig in te voeren.

KS-1220TSG -belangrijkste kenmerken:

• 12-cijferige bureaucalculator
  • Extra groot, kantelbaar LCD-scherm
  • Ergonomisch gevormde toetsen
  • Dun uitgevoerd, draagbaar formaat
  • Eindtotaal & geheugenfuncties
  • Zakelijke & belastingfuncties

MP1611-LTSC-es –belangrijkste kenmerken:

• 16-cijferige bureaucalculator met 2-kleurenprinter
  • Btw, marge, valuta-omrekening en wisselgeld functies
  • Groot, 2-kleuren backlit LCD-scherm
  • Ruime toetsenbordindeling voor intensief gebruik