Canon vernieuwt verrekijkerassortiment met de introductie van de 12x36 IS III en 10x30 IS II

Amstelveen, 20 mei 2015 – Canon voegt vandaag twee nieuwe, krachtige modellen toe aan haar vaste assortiment verrekijkers – de 12x36 IS III en de 10x30 IS II. Deze verrekijkers combineren Canon’s optische kwaliteit met innovatieve beeldstabilisatietechnologie en zijn met hun sterke vergroting – van respectievelijk 12x en 10x – ideaal als u op zoek bent naar een verrekijker om onderwerpen stabiel en met een hoge beeldkwaliteit te bestuderen. Beide modellen bieden een uitzonderlijke kwaliteit en vormen de nieuwe norm in prestaties, ongeacht of u tijdens een safari, een air show of in de vrije natuur de actie wilt volgen.

12x36 IS III 10x30 II.jpg
12x36 IS III  10x30 IS II

Dichterbij vanaf een afstand
Dankzij een combinatie van optica die is gebaseerd op Canon’s Porro II-prisma en Super Spectra Coating, zorgen beide verrekijkers voor een uitstekende kijkervaring. De nieuwe modellen zijn uitgerust met dubbele veldvervlakkende lenzen. Deze zorgen van rand-tot-rand voor scherpe beelden met een superieure resolutie en een minimale vervorming over het gehele beeldveld. Dit stelt u in staat alle details haarscherp waar te nemen, ongeacht het onderwerp. De Super Spectra lenscoating wordt ook toegepast bij de EF-lenzen van Canon en draagt door onderdrukking van zichtbare reflecties en overstraling bij aan de hoogwaardige kleurreproductie, zodat u de ene vogelsoort gemakkelijk van de andere kunt onderscheiden.

De 10x30 IS II biedt een 10x vergroting en heeft aan de voorzijde een objectieflens met een diameter van 30 mm. Met de 12x36 IS III komt u dankzij de 12x vergroting en 36 mm objectieflens nog dichterbij. Beide modellen zorgen voor levensechte detailweergave en een indrukwekkende kwaliteit wanneer u van grote afstand de actie en bewegingen volgt.

Bekijk de wereld duidelijk: beeldstabilisatie
Deze modellen in het assortiment Canon-verrekijkers zijn uitgerust met een actieve optische beeldstabilisatie en zorgen voor een stabiel beeld wanneer u wandelt, in een hobbelende safaritruck zit of meereist met een heteluchtballon, zodat u alles duidelijk kunt zien. De vari-angle-prima’s reduceren het effect van handbewegingen, zorgen dat het onderwerp stabiel in beeld blijft en verminderen de kans op vermoeide ogen, zelfs bij langdurige sportevenementen waar u niets van de actie wilt missen en de verrekijker lange tijd gebruikt. De beeldstabilisatie kan direct met een druk op een knop worden ingeschakeld. En of u nu vogels bestudeert of tijdens een trektocht door het oerwoud naar wilde dieren speurt, het is dankzij de vloeiende ondersteuning van pan-bewegingen gemakkelijk om vogels in hun vlucht te volgen.

Uitgebalanceerd, comfortabel ontwerp
De robuuste verrekijkers hebben een lichtgewicht ontwerp, comfortabele ergonomie en compacte afmetingen zodat ze gemakkelijk in uw tas passen. Met een gewicht van slechts 660 g en 600 g zijn de 12x36 IS III en 10x30 IS II ideaal om overal mee naar toe te nemen en bent u gereed voor elk avontuur. Een zachte oogschelp van siliconenrubber draagt bij aan het comfort en is eenvoudig aan te passen aan uw gezichtsvermogen. U kunt de verrekijkers ook gebruiken tijdens het dragen van een bril, zonder dat vervorming van het beeldveld of zichtbare vignettering optreedt. Met hun anti-reflecterende coating op de behuizing zijn beide verrekijkers nog onopvallender dan de voorgaande modellen en dit maakt ze zeer geschikt om in de natuur vogels te bestuderen.

De verrekijkers worden gevoed met AA-batterijen en zijn circa negen uur achter elkaar te gebruiken¹. In vergelijking met de voorgaande modellen is het energieverbruik aanzienlijk lager.

Het assortiment Canon-verrekijkers
De 12x36 IS III en 10x30 IS II bouwen voort op Canon’s expertise op het gebied van optica en revitaliseren het huidige assortiment Canon-verrekijkers. Deze verrekijkers vervangen de 12x36 IS II en 10x30 IS modellen. Het assortiment is ontworpen voor een breed scala aan activiteiten – van sterrenkijken tot watersport – en telt op dit moment zes modellen met vergrotingen van 8x tot 18x. Een aantal hiervan is ontworpen voor gebruik onder extreme weerscondities en voorkomt binnendringen van vocht, maar alle zes modellen zijn uitgevoerd met Canon’s prestigieuze beeldstabilisatietechnologie, SSC lenscoating en veldvervlakkende lenzen om een superieure en comfortabele kijkervaring te bieden.

12x36 IS III – de belangrijkste kenmerken:
  • Krachtige, portable verrekijker om 12x dichter bij onderwerpen te komen
  • Stabiel beeld met krachtige optical Image Stabilizer
  • Hoogwaardige Canon-optica voor hoge resolutie en nauwkeurige kleuren
  • Uitgebalanceerd, met rubber bekleed ontwerp voor duurzaamheid en comfort
  • Ideaal voor op reis, tijdens sportevenementen en bestuderen van vogels
  • Kom 10x dichter bij onderwerpen, waar u ook bent
  • Stabiel beeld met krachtige optical Image Stabilizer
  • Hoogwaardige Canon-optica voor hoge resolutie en nauwkeurige kleuren
  • Uitgebalanceerd, met rubber bekleed ontwerp voor duurzaamheid en comfort
  • Ideaal voor op reis, tijdens sportevenementen en bestuderen van vogels

De adviesverkoopprijs voor de 10x30 IS II bedraagt: € 529, -
De adviesverkoopprijs voor de 12x36 IS III bedraagt: € 799, -
De verrekijkers 12x36 IS III en 10x30 IS II zijn verkrijgbaar in augustus 2015.

¹ Conform Canon-normen

Verdere informatie