Tweede editie ‘Kijk op Onderwijsweek’ van Canon staat in teken van Het Nieuwe Leren

‘s-Hertogenbosch, 29 oktober 2015 - ‘Be Smart, Stay Curious’: dat is het thema van de ‘Kijk op Onderwijsweek’ die Canon van 10 tot en met 12 november organiseert. Een week die volledig in het teken staat van Het Nieuwe Leren - persoonlijk, mobiel en virtueel. Leren en studeren is niet langer ‘One size fits all’, maar afhankelijk van de levensfase, het talent, de voorkennis en de interesses van scholier of student. Tijdens verschillende sessies voor het primaire, middelbare en voortgezet onderwijs gaat Canon in op de vraag hoe de nieuwste technologieën kunnen helpen om het leren zo persoonlijk mogelijk te maken. De ‘Kijk op Onderwijsweek’ beleeft dit jaar haar tweede editie.

Hoe ziet het leren er in de toekomst uit?

Tijdens verschillende sessies op het hoofdkantoor van Canon in ’s-Hertogenbosch staan nieuwe uitdagingen centraal waarmee het onderwijs wordt geconfronteerd. Professionals die werkzaam zijn in het onderwijs krijgen hierbij alle ruimte om kennis te delen en ervaringen uit te wisselen. Tijdens drie sessies over Het Nieuwe Leren komen vragen aan bod als: Hoe ziet het leren er in de toekomst uit? Welke nieuwe technologieën gebruiken docenten om kennis over te dragen aan studenten? En hoe kan de onderwijsinstelling gefaciliteerd worden op het gebied van kaart- en identiteitsmanagement, mobiel betalen en printen? Bovendien maken de deelnemers kennis met de nieuwste technologieën, zoals augmented en virtual reality (projectie), 3D-printing en innovatieve audiovisuele toepassingen.

Programma

De sessie voor het middelbaar, hoger en wetenschappelijk onderwijs staat op dinsdag 10 november op het programma. Op woensdag 11 november is er een sessie voor het primair onderwijs en op donderdag 12 november volgt een sessie voor het voortgezet onderwijs.

Bovendien staat de speciale sessie Kijk op Onderwijs│Beleef Educatie op 11 november op de agenda, waarin extra aandacht wordt besteed aan innovatieve audiovisuele technologieën. Canon en haar business partners Crestron en Milestone AV Technologies presenteren tijdens deze middag hun nieuwste oplossingen.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op: www.canon.nl/kijkoponderwijs

Beurzen en evenementen