Canon Europe onthult toekomstige netwerkcamera-technologie, solutions en koers tijdens EXPO 2015

Parijs, 13 oktober 2015 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, toont vandaag haar nieuwste, innovatieve NVS-technologie (Network Visual Solutions) tijdens Canon EXPO 2015 in Parijs. Deze nieuwe ontwikkelingen onderstrepen Canon’s betrokkenheid bij de NVS-markt en laten zien hoe de onderneming anticipeert op de steeds groeiende behoefte aan monitoring en surveillance in de samenleving, zoals met oplossingen die verder gaan dan de beveiligingsmarkt. Het is voor het eerst in Europa dat Canon haar uiterst gevoelige concept-netwerkcamera met ultra-telelens presenteert. Deze sterk vergrotende lens maakt het mogelijk 8x de helderheid van traditionele telelenzen bij netwerkcamera’s te bereiken. Dit houdt in dat zelfs in situaties bij uitzonderlijk weinig licht een scherpe en nauwkeurige monitoring en beeldregistratie mogelijk is, zonder dat daar infraroodlicht voor nodig is.

expo-banner.jpg

Belangrijke groeimarkt
Tijdens EXPO zal Canon NVS presenteren als belangrijke markt voor toekomstige groei in de komende vijf jaar. Alleen al binnen EMEA zal de markt voor videobewaking in 2018¹ naar schatting zo’n 18 miljard euro bedragen. Canon zal haar leiderschap in deze dynamische en snelgroeiende markt blijven versterken.

Naast haar eigen NVS-technologie en -solutions toont Canon tijdens EXPO 2015 ook de nieuwste innovaties van Axis en Milestone, twee andere ondernemingen binnen de Canon Groep. De drie bedrijven laten de individuele kracht van hun aanbod zien en brengen tot uitdrukking hoe de samenwerking voor klanten in de toekomst zal leiden tot nog meer innovatie en waardecreatie.

“Axis en Milestone zullen als nieuwe ondernemingen binnen de Canon Groep een centrale rol spelen bij het bereiken van onze wereldwijde doelstellingen voor de beveiligingsmarkt”, zegt Jacco Leurs, hoofd Network Visual Solutions van Canon Europe. “Deze ondernemingen brengen een schat aan ervaring, technologie, partners en solutions met zich mee. Canon’s wereldwijde investeringen in NVS vergroten daarnaast onze betrokkenheid bij deze markt. Dit stelt ons in staat onze inspanningen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling in de komende vijf jaar en daarna te intensiveren.”

Naast de Canon NVS-technologieën die worden gebruikt om surveillancetaken in een beveiligingscontext te verbeteren, zijn er tijdens Canon EXPO demonstraties die aantonen hoe NVS in staat is om verbeteringen te stimuleren in andere, uiteenlopende toepassingsgebieden, zoals toerisme en sport. Voor meer informatie over de getoonde Canon NVS-technologieën: http://www.canon-europe.com/expo of volg @CanonEXPOParis

¹ inclusief beveiligingsapparatuur en -diensten, volgens IHS Security Systems Integrations Report – 2015

Beurzen en evenementen