Canon lanceert PRISMAdirect: geavanceerd workflow systeem voor optimalisatie print-productieproces

Den Bosch, 10 september 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert PRISMAdirect. Dit geavanceerde en schaalbare managementsysteem stelt in-house printafdelingen in staat om hun gehele productie-workflow te stroomlijnen: van het boeken van orders tot productie en fulfilment. PRISMAdirect biedt een volledige en veilige Adobe PDF-workflow. Doordat het systeem gestandaardiseerde JDF/JMF-interfaces gebruikt om verschillende systemen voor in- en uitvoer van gegevens te koppelen, kan het eenvoudig worden ingezet bij zowel bestaande workflows als third party solutions. Als geïntegreerde oplossing helpt PRISMAdirect repeterende processen te vermijden, versnelt het de workflow en verhoogt het de productiviteit.

Groei in bedrijfsactiviteiten
PRISMAdirect bestaat uit twee belangrijke componenten: de Order Processing Console en de optionele Webshop Module. De Order Processing Console helpt de operationele efficiency te verhogen en stimuleert groei. Hier wordt invulling aan gegeven door print service providers (PSP’s) in staat te stellen om zowel print- als non-printopdrachten te accepteren uit verschillende bronnen, zoals e-mail, scanners, netwerk- en cloudopslag, uniFLOW en webshops. De flexibele Webshop Module biedt een onbeperkt aantal volledig aanpasbare digitale etalages om bestaande klanten vast te houden en nieuwe omzet te genereren.

Stroomlijnen van werkzaamheden
PRISMAdirect helpt bij het terugdringen van overheadkosten en het realiseren van kortere doorlooptijden, dat plaats vindt door een eenvoudig beheer van orders en opdrachten. Ook biedt het systeem een duidelijk en consistent overzicht dat via een intuïtieve interface toegankelijk is. Deze interface kan worden aangepast aan de wensen van gebruikers en biedt een overzicht van alle e-mails van en naar klanten. Deze kunnen worden geautomatiseerd voor een snelle en gepersonaliseerde reactie, zodat de relatie met opdrachtgevers kan worden versterkt. PRISMAdirect is een webapplicatie en de interface is daarom op elk moment en vanaf elke locatie toegankelijk. Door de automatisering van de voorbereiding en productie van repeterende en voorspelbare opdrachten, zorgt PRISMAdirect voor een verhoging van de productiviteit. Het systeem gebruikt een breed scala aan voorgeprogrammeerde templates voor de automatisering van taken. Naar keuze kan PRISMAdirect het proces van opdrachtroutering geheel automatisch uitvoeren of de operator in staat stellen zowel het gewenste proces als de te gebruiken template te selecteren, zodra een taak is ontvangen. Met tools voor geavanceerde kleurdetectie – om opdrachten op kleur te splitsen – en door ‘load balancing’ – met distributie van opdrachten naar beschikbare printers in de cluster – kan de productiviteit verder worden verhoogd. Daarnaast zijn printtaken met ‘drag & drop’ eenvoudig toe te wijzen aan printers, waarbij PRISMAdirect in staat is om voor elke opdracht de meest geschikte en kosteneffectieve printer aan te geven. De mogelijkheden van PRISMAdirect voor administratie- en rapportagedoeleinden geven PSP’s meer controle over hun kosten. Daarnaast biedt PRISMAdirect met de instelbare analysefuncties een nauwkeurig financieel inzicht in bedrijfsprestaties.

Optimalisatie van bestaande middelen
Omdat PRISMAdirect een communicatiecentrum binnen een gecentraliseerde printworkflow vormt, kan het verbinding maken met bestaande workflows en deze verbeteren door ze te integreren en stroomlijnen. Ook de brede ondersteuning van printproductiesystemen -  zoals PRISMAsync, EFI Fiery, Creo en systemen van derden - stelt PSP’s in hun bestaande printerparken goed te beheren. PRISMAdirect maakt het bovendien mogelijk grootformaat printers te integreren in bestaande workflows.

“Print Service Providers worden geconfronteerd met de uitdaging hun bedrijfsvoering te optimaliseren en hun bedrijf tegelijkertijd te laten te groeien. Printopdrachten worden steeds kleiner, stijgen in aantal en zijn zeer uiteenlopend van samenstelling. Bovendien zijn ze afkomstig uit verschillende kanalen. PSP’s hebben workflow solutions nodig die deze opdrachten kunnen aannemen en verwerken en zorgen voor een goed beheer van productie en fulfilment”, zegt Mark Lawn, European Director Professional Print van Canon Europe. “PRISMAdirect is speciaal ontworpen om aan deze eisen tegemoet te komen. Deze solution is flexibel genoeg om nauwkeurig te kunnen worden aangepast aan de behoefte van elke onderneming en schaalbaar zodra de bedrijfsactiviteiten toenemen.”

PRISMAdirect is vanaf oktober 2015 rechtstreeks leverbaar via Canon of een geautoriseerde Canon-reseller.

Beurzen en evenementen