MailStreet neemt Océ VarioPrint i300 in bedrijf

Den Bosch, 30 september 2015 – MailStreet heeft de Océ VarioPrint i300 van Canon in gebruik genomen. Als multichannel-bedrijf beleeft zij hiermee een primeur in Nederland. De Océ VarioPrint i300 is de eerste hoge snelheid losblad inkjetpers in Canon’s aanbod van productieprintsystemen. MailStreet is hiermee in staat haar printcapaciteit in full-colour en zwart-wit aanzienlijk te vergroten en met name grote oplages efficiënter te produceren. De op innovatieve inkjettechnologie gebaseerde Océ VarioPrint i300 levert een ongekende afdrukkwaliteit en slaat daarmee een brug tussen conventionele tonerprinters met losblad invoer en de rotatiedruk inkjetpersen op instapniveau.

MailStreet helpt organisaties effectiever te communiceren. Zij zorgt ervoor dat communicatieprocessen en documentstromen worden geoptimaliseerd om uit elk klantcontact het maximale rendement te halen, ongeacht het kanaal. MailStreet is het eerste multichannel-bedrijf in Nederland dat investeert in een hoogvolume losblad inkjet-printer. “Wij verwerken vaak meerdere papiersoorten en gramsgewichten door elkaar binnen een opdracht, en dat stond een investering in rotatief inkjet in de weg. Met de Océ VarioPrint i300 is de hoogwaardige inkjetkwaliteit nu ook op een losblad systeem beschikbaar. Hierdoor zijn we in staat om veel sneller dan in toner, in zowel kleur als zwart-wit te produceren. Onze klanten zullen uiteindelijk profiteren van een veel kortere time-to-market.”, vertelt Lammert van Keulen, Managing Partner van MailStreet.

In 2014 nam MailStreet een Océ VarioPrint 6000 in gebruik. De positieve ervaringen met dit systeem waren mede doorslaggevend in de keuze voor de Océ VarioPrint i300 van Canon. “Met de Océ VarioPrint i300 heeft Canon een platform ontwikkeld dat uniek is in de markt. MailStreet is wereldwijd de eerste partij buiten het bèta-testprogramma die heeft geïnvesteerd in deze technologie. MailStreet maakt met de ingebruikname van deze printer een duidelijke keuze voor het efficiënt produceren van variabele data, in een superieure kwaliteit. Wij zijn er trots op dat wij MailStreet tot onze partners mogen rekenen”, zegt Frank Huigen, Channel Director Commercial Printing van Canon.

De Océ VarioPrint i300 is uitgerust met gepatenteerde inkt-, printkop- en papierverwerkingstechnologie. De machine print met snelheden van maximaal 8.500 duplex A4- of 3.800 duplex B3-vellen papier per uur op tal van materialen, waaronder ongecoat, gecoat en speciaal inkjetpapier. Door de architectuur van de Océ VarioPrint is het systeem compatibel met dezelfde afwerkingsfuncties als de Océ VarioPrint 6000-serie, terwijl de integratie in het Océ PRISMA-platform en Océ PRISMAsync digital front-end veel mogelijkheden biedt voor een krachtige digitale workflow.