Canon inspireert de interieur- en printmarkt met tweede editie van ‘Interieurinnovaties met print’

’s-Hertogenbosch 7 september 2015 - Canon Nederland organiseert op 22 oktober voor de tweede keer het evenement ‘Interieurinnovaties met print’. Met het evenement wil Canon de interieur- en printmarkt laten ervaren dat innovatieve printoplossingen onmisbaar zijn in interieurdesign-op-maat.

Het evenement sluit aan bij de thematiek van de 14e Dutch Design Week (van 17 t/m 25 oktober in Eindhoven) waarbij centraal staat hoe de wereld van morgen vandaag al in de maak is. Er wordt tijdens het evenement uitgebreid ingegaan op printinnovaties en behoeften van klanten in de toekomst. Het programma start met een rondleiding bij de Design Academy in Eindhoven en een presentatie van creatieve printtoepassingen uit ‘de keuken’ van Piet Hein Eek. De meubelontwerper heeft een Océ Arizona UV-flatbed printer van Canon tot zijn beschikking om te experimenteren met digitaal printen op onder andere hout, metaal en glas, wat onder andere resulteerde in de introductie van de PlyWood Collectie. Aansluitend zijn er bij Canon Nederland in Den Bosch een aantal inspirerende presentaties en live demonstraties in de showroom.

“De succesvolle eerste editie van ‘Interieurinnovaties met print’ in november vorig jaar was voor ons het ultieme bewijs dat de rol van print in interieurdesign niet meer weg te denken is. Personaliseren is echt van deze tijd en zal in de toekomst een nog grotere rol gaan spelen. Wij spelen daarop in door in nauw overleg met klanten innovatieve printtechnieken te ontwikkelen die creatieve waarde toevoegen aan eindproducten voor het interieur,” aldus Wouter Derichs, Channel Manager Graphic Arts & Industrial Canon Nederland.

“Tijdens deze editie gaan we nog dieper in op de eindeloze mogelijkheden van printen van reliëf en printen op de meest veelzijdige behangsoorten en materialen zoals hout en glas. Daarnaast is er veel ruimte voor de succesverhalen van toonaangevende organisaties in de print- en interieurmarkt, zoals WARA Project Framing Europe die printtoepassingen gebruiken bij projectinrichting en bij de aankleding van hospitality locaties.”

08.45 - 09.00 uur
Ontvangst bij Design Academy,
Eindhoven
09.00 - 11.00 uur