Canon Europe presenteert tijdens Canon EXPO 2015 nieuwe technologieën achter B2B-uitbreidingen

Parijs, 13 oktober, 2015 - Canon Europe, wereldwijd marktleider in imaging solutions, toont van 13 tot en met 15 oktober haar nieuwe en toekomstige B2B-technologieën tijdens Canon EXPO 2015 in Parijs. Deze technologieën geven bezoekers inzicht in Canon’s B2B-strategie en groeimarkten, zoals 3D-printen, graphic arts en netwerkcamera’s.

expo-banner.jpg

Tijdens Canon EXPO kunnen bezoekers ervaren hoe Canon inzet op het ontwikkelen en realiseren van klantgerichte oplossingen die inspelen op concrete zakelijke behoeften, zoals het verbeteren van workflows en productiviteit. Deze nieuwe oplossingen zijn te zien in real-life werkplekscenario’s die laten zien hoe ze tegenwoordig door organisaties en bedrijven worden gebruikt en wat in de toekomst mogelijk zal zijn.

Op maat gesneden oplossingen
“Canon EXPO is voor ons een uitstekende mogelijkheid om klanten en partners te ontmoeten en hen het brede scala aan bestaande technologieën te tonen. Tegelijkertijd stelt het ons in staat bezoekers een beeld te geven van de hoogwaardige nieuwe oplossingen die nu worden ontwikkeld door onze Research & Development-teams over de hele wereld”, zegt Jeppe Frandsen, Head of Production Printing Group, Canon Europe. “Al onze nieuwe technologieën zijn ontworpen op basis van de behoeften van onze klanten en ontwikkeld om in te spelen op specifieke behoeften in de industrie: van het verbeteren van productieprocessen tot het verhogen van de productiviteit en stroomlijnen van workflows.”

Een duidelijk voorbeeld hiervan wordt tijdens EXPO getoond in de professional print zone. Canon benadrukt daar haar missie - en lange termijn investering - om de meest competente en ondersteunende partner te worden voor grafische bedrijven. Hieraan geeft zij invulling door oplossingen te ontwikkelen die klanten in staat stellen zich aan te passen aan een steeds veranderende, commerciële multichannel-omgeving. Canon beschouwt print niet langer als een productieomgeving, maar als een echte dienstensector. Zij werkt samen met B2B-klanten om oplossingen te bieden die maximaal gebruikmaken van gebundelde expertise. Met als resultaat dat Canon zich richt op printtoepassingen in allerlei markten, zoals verpakkingsmaterialen, het printen van boeken, textiel, decoratiemateriaal en direct mail. Om aan te sluiten bij de eisen die daarvoor gelden, heeft zij specifieke oplossingen ontwikkeld, zoals de Canon Infinistream, ImageStream 3500 en 2400, ColorWave 910 en VarioPrint i300.

Ook deze oplossingen zijn te zien op Canon EXPO 2015:

3D-printen
Samen met haar partner 3D Systems zet Canon de eerste stappen in deze jonge, veelbelovende 3D-markt. Tijdens EXPO toont Canon twee printers van 3D Systems om bezoekers te laten zien hoe zij klanten ondersteunt bij het vinden van innovatieve oplossingen die op een slimme manier een brug slaan tussen gegevens, beeldregistratie en printresultaat.

Mixed Reality
Canon’s Mixed Reality Solution - MREAL - zorgt voor een naadloze combinatie van echte werelden met virtuele CGI (computer-generated-images) beelden. Mixed Reality is ontworpen als reactie op uitdagingen in de maakindustrie. De technologie wordt al sinds de introductie in Japan door Canon gebruikt bij de productie van prototypen. Op Canon EXPO is het MREAL-systeem geplaatst in een productieomgeving uit de auto-industrie. Bezoekers kunnen MREAL zelf uitproberen en zien hoe deze technologie wordt gebruikt in een carrosserie op ware grootte.

Canon imagePRESS C10000VP
De imagePRESS C10000VP maakt haar debuut in EMEA tijdens Canon EXPO en is Canon’s eerste digitale kleurenprinter met snelheden tot 100 prints per minuut. Dit kleurenprintsysteem stelt nieuwe normen aan beeldkwaliteit en productiviteit. Dit gebeurt met technologische innovaties die de doorvoer verbeteren, een betrouwbare kleurconsistentie waarborgen en een veel nauwkeuriger plaatsingscontrole bieden. Daarnaast is de imagePRESS C10000VP in staat flexibel om te gaan met printmaterialen en aangesloten afwerkingsopties. De imagePRESS C10000VP is ontworpen om aan de vraag van commerciële en in-house print service providers (PSP’s) naar hogere productievolumes te voldoen zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Daarom toont Canon de printer tijdens EXPO in een PSP-omgeving.

ColorWave 910
De nieuwe Océ ColorWave 910 is de snelste digitale grootformaat kleurenprinter in de markt en haalt printsnelheden van 1.000 m2 per uur. Deze ‘next-generation’ printer met ‘single pass’ garandeert productiviteit bij het printen van CAD/GIS-tekeningen en posters. Daarbij biedt dit printsysteem keuze uit twee volledig geïntegreerde opties voor de afwerking van het printresultaat: een Online Folder en de Océ Dual Tray High Capacity Stacker (aflegtafel). Tijdens Canon EXPO wordt de ColorWave 910 getoond in een werkomgeving met een PSP-scenario.

PRISMAdirect – een geavanceerd workflow-managementsysteem
Ook de EMEA-introductie van PRISMAdirect vindt tijdens EXPO plaats. PRISMAdirect is een enkelvoudige, uiterst schaalbare management oplossing die in-house repro’s in staat stelt hun gehele productie-workflow te stroomlijnen. Tijdens Canon EXPO wordt PRISMAdirect gepresenteerd in een gefingeerde productieomgeving voor fietsen. Bezoekers zien hoe PRISMAdirect workflows verbetert om vlekkeloze resultaten te behalen en de voorsprong op de concurrentie te behouden.

XEED 4K500ST – ’s werelds kleinste en lichtste 4K-projector
Canon’s ‘next-generation’ 4K-projector zal op Canon EXPO voor het eerst in Europa worden getoond. Deze in september 2015 geïntroduceerde projector is ontworpen voor een breed scala aan toepassingen. De XEED 4K500ST is een LCOS-projector met het vermogen om videobeelden en foto’s met 5.000 lumen en een resolutie van 4.096 x 2.400 pixels te projecteren: een beeldresolutie die hoger is dan de 4.096 x 2.160 pixels van een digitale 4K-camera. Bezoekers kunnen op Canon EXPO plaatsnemen in een interactief theater om de voordelen van 4K-resoluties te beleven tijdens een culturele reis langs fascinerende locaties in de hele wereld.

i-SENSYS MF729CX – multifunctionele A4-printer voor een flexibele werkomgeving
De in september 2015 geïntroduceerde i-SENSYS MF729Cx is ontworpen voor de print- en documentuitdagingen waarmee kleine werkgroepen in grotere organisaties worden geconfronteerd. Naast basisfuncties als printen, kopiëren en scannen, biedt de nieuwe i-SENSYS MF729Cx aanvullende mobiele printfuncties in een compact, intuïtief ontwerp. Op Canon EXPO wordt de i-SENSYS MF729Cx getoond in de zone Connecting with Enterprise. Hier kunnen bezoekers zien hoe technologieën, oplossingen en diensten van Canon worden geoptimaliseerd om klanten te helpen hun ideeën naar de markt te brengen, groeikansen te benutten en backoffice-systemen te optimaliseren.

Beurzen en evenementen