Canon biedt 3D-printers aan in België en Nederland na uitbreiding van distributieovereenkomst met 3D Systems

LONDEN, 1 september 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag bekend haar distributieovereenkomst met 3D Systems te hebben uitgebreid om ook klanten in België en Nederland 3D-printers te kunnen aanbieden. 3D Systems is wereldwijd een toonaangevend leverancier van 3D-printtechnologie.

Deze nieuwe ontwikkeling volgt op Canon’s intrede in de 3D-printmarkt in het Verenigd Koninkrijk en Ierland in maart 2015. De stap vindt onder dezelfde condities plaats en stelt Canon België en Canon Nederland in staat de geavanceerde 3D-printers van 3D Systems, waaronder de ProJet 660, 3500-serie, 4500, 6000 en 7000, aan te bieden, te verkopen en te ondersteunen.

Dankzij deze samenwerking hebben Canon-relaties in België en Nederland toegang tot de geavanceerde 3D-printtechnologie van 3D Systems en worden zij ondersteund door Canon’s professionele service en support organisatie. De samenwerking is opnieuw een bewijs van Canon’s onverminderde groeistrategie met uitbreiding naar nieuwe verticale markten die aantoonbare meerwaarde bieden voor haar gevarieerde klantenbestand.

Met een focus op prototyping voor snelle productontwikkeling zal Canon de 3D-printers aanbieden aan relaties in onder andere de marktsegmenten engineering, maakindustrie en architectuur.

Jeppe Frandsen, Head of Production Printing Group bij Canon Europe, zegt: “Ik ben blij met de uitbreiding van onze overeenkomst met 3D Systems. Deze uitbreiding stelt ons in staat nieuwe groeimogelijkheden te bieden en dat aan nog meer relaties.”

“Door het uitgebreide technologieportfolio van 3D Systems te combineren met Canon’s verkoop- en servicenetwerk, zijn we in staat onze klanten optimale ondersteuning te bieden en hen te helpen de voordelen te benutten die 3D-printen kan bieden. We zagen een fantastische start in het Verenigd Koninkrijk en Ierland eerder dit jaar en kijken nu uit naar de voortzetting van dit succes.”

“Wij zijn verheugd om samen met Canon Europe onze distributie uit te breiden naar België en Nederland, volgend op de voortgang in het Verenigd Koninkrijk en Ierland,” zegt Michele Marchesan, Vice President and Chief Revenue Officer bij 3D Systems. “Canon is een betrouwbare leverancier van industriële oplossingen met professionele service en ondersteuning. Wij zijn blij dat we onze geavanceerde 3D-printtechnologie kunnen uitbreiden naar een breder scala aan relaties en toepassingsmogelijkheden.”

Canon begint in september 2015 met de verkoop van het geavanceerde productportfolio van 3D Systems in België en Nederland.

Voor meer informatie, zie www.canon.nl/3d-printing

Verdere informatie