PostNL en Canon ontvangen Innovation Award voor multichannel communicatie- platform

Den Bosch, 14 oktober 2014 - Een grotere klanttevredenheid, facturen die sneller worden betaald en een aanzienlijke kostenbesparing op de verzending van facturen, polissen en andere correspondentie. Dat zijn de voordelen van een nieuwe oplossing voor communicatie die PostNL en Canon hebben ontwikkeld. Deze innovatieve oplossing is tijdens de GMC Inspire Days 2014 bekroond met de Innovation Award in de categorie Interactieve Documenten Generatie. Deze prijs wordt toegekend aan bedrijven die op een vooruitstrevende manier de software van GMC toepassen. Canon en PostNL ontwikkelden een multichannel-platform dat PostNL in staat stelt communicatie toe te snijden op voorkeuren van particuliere en zakelijke klanten.

PostNL richt zich op het combineren van de voordelen van post en print met de voordelen van digitaal. Dit doet zij door transactionele documenten zoals facturen, polissen of loonstroken te versturen via een communicatiekanaal gebaseerd op de voorkeuren van de eindklant. Hiervoor leveren bedrijven data aan, die via een beveiligde verbinding wordt omgezet in een standaardformaat. Dit maakt het mogelijk om snel te switchen tussen communicatiekanalen. Zo kunnen facturen worden verzonden via e-mail, internetbankieren, per post, een mobiel device, een portal of meerdere kanalen tegelijk. Met behulp van een interactieve webapplicatie kunnen organisaties de inhoud en lay-out van documenten aanpassen conform de wensen van de verzender en ontvanger. Ook de afleverscenario’s zoals tijdstip, gebruik van meerdere kanalen tegelijkertijd en bounceafhandeling kan per klant flexibel worden ingesteld.

Altijd regie over documentprocessen
“Doordat we met Canon op basis van GMC-technologie een customer communication platform hebben ontwikkeld, kunnen we ervoor zorgen dat onze klanten altijd de regie behouden over hun communicatie. Hiermee kunnen klanten kosten besparen, hun klanttevredenheid verhogen en worden hun rekeningen sneller betaald”, vertelt Peter Paul Bos, Manager Product Management bij PostNL. “Dankzij dit platform is PostNL in staat om rekening te houden met zowel de wensen van verzenders als die van ontvangers. Ontvangstvoorkeuren wijzigen van één per klant naar één per document. Door dit met technologie te ondersteunen, lopen wij voorop in de markt. We zijn er trots op dat het platform door GMC is bekroond met een Innovation Award”.

Canon ondersteunt PostNL bij haar missie klanten te informeren op basis van multichannel-communicatie op een manier die persoonlijk, relevant en begrijpelijk is en voldoet aan regelgeving op het terrein van communicatie”, zegt Richard van Leuven, Productmanager bij Canon. “Op deze manier kunnen eindklanten hun documenten beheren en onderhouden en hierin zelf mutaties doorvoeren.”

De oplossing wordt op basis van een SAAS-model aan klanten van PostNL ter beschikking gesteld. Hierdoor hoeven zij zelf geen investering te doen in applicaties en wordt hun IT-infrastructuur niet belast. Ook is PostNL in staat alle (digitale) communicatie te volgen en aan klanten te rapporteren. Hierdoor hebben zij de zekerheid dat informatie op het juiste tijdstip, via het juiste kanaal bij de juiste persoon terechtkomt.

spacer
					image
Persberichten
Corporate Nieuws
Business Solutions Nieuws
Consumenten Nieuws
Canon Inc. Nieuws
Informatie
Persinformatie
Afbeeldingenbibliotheek
Actuele Feeds
Consumer Imaging News
Business Imaging News
Corporate News