Canon inspireert de interieur- en printmarkt met het evenement ‘Interieur innovaties met print’

Den Bosch, 2 oktober 2014 – Canon Nederland organiseert op 13 november het evenement ‘Interieur innovaties met print’. Met het evenement wil Canon de interieur- en printmarkt inspireren met innovatieve printoplossingen voor interieur.

Het evenement start met presentaties van gastsprekers en live demonstraties in de showroom van Canon Nederland in Den Bosch, gevolgd door een rondleiding bij Piet Hein Eek in Eindhoven. De meubelontwerper heeft dit jaar een Océ Arizona UV-flatbed printer tot zijn beschikking om te experimenteren met digitaal printen op onder andere hout, metaal en glas. ‘’De combinatie van ambachtelijke materialen en digitale printtechniek gaat vast en zeker mooie en verrassende resultaten opleveren’’, aldus Piet Hein Eek.

“We merken dat zowel organisaties als consumenten voortdurend op zoek zijn naar mogelijkheden tot personalisatie en ‘customised’ aankleding van hun interieur. Met de innovatieve printtechnieken van Canon wordt het toevoegen van creatieve waarde aan eindproducten voor interieur kinderspel. Tijdens het evenement willen we professionals uit de interieur- en printmarkt inspireren met de eindeloze mogelijkheden van print op diverse materialen zoals hout, glas, behang en vloermaterialen”, aldus Wouter Derichs, Channel Manager Graphic Arts & Industrial Canon Nederland.

12.00 uur    Ontvangst en lunch
12.30 uur    Gastsprekers uit de interieur- en printmarkt
14.00 uur    Live demonstraties van interieur innovaties met print – Canon showroom
15.30 uur    Bezoek en rondleiding – Piet Hein Eek, Eindhoven
16.30 uur    Borrel –  Piet Hein Eek, Eindhoven

Deelname is gratis. Kijk voor meer informatie en aanmelden op: www.canon.nl/interieurinnovatiesmetprint.