Canon breidt media-assortiment uit om Sign & Display-markt nog beter te bedienen

‘s-Hertogenbosch, 19 november 2013 – Canon speelt in op de groeiende behoefte in de Sign & Display-markt aan het printen van extreem grote applicaties. Dit doet zij door haar media-assortiment uit te breiden. Voortaan kan op een rolbreedte van maar liefst 5 meter geprint worden, zodat printbedrijven kunnen voldoen aan de stijgende vraag naar omvangrijke outdoor-toepassingen, zoals banners, zeildoeken, wind-doorlatende doeken en wall covers. Terwijl andere leveranciers van printmedia hun aanbod rationaliseren, breidt Canon Imaging Supplies haar assortiment juist uit om de markt nog beter te kunnen bedienen.

Inspelen op veranderende markt
Het assortiment van Canon Imaging Supplies voorzag tot voor kort uitsluitend in printmedia-toepassingen met een maximale rolbreedte van 2,5 meter. Hierdoor was Canon niet in staat te anticiperen op de vraag naar steeds grotere breedtematen voor grote outdoor-applicaties. Met de uitbreiding van het assortiment is dit voortaan wel mogelijk. Om in de marktbehoefte te kunnen voorzien, zijn de rolbreedtes van de Solvent-, Eco-Solvent-, UV- en Latexmedia uitgebreid naar 5 meter. “Door deze uitbreiding van ons media-assortiment zijn wij in staat de markt optimaal te bedienen en kunnen we ook hoogwaardige media aanbieden aan gebruikers van XXL-printers”, vertelt Richard Krupe, Business Development Manager Imaging Supplies van Canon. “Hiermee spelen we in op een groeiende behoefte in dit specifieke marktsegment. Canon onderscheidt zich van andere partijen door er bewust voor te kiezen dit assortiment uit te breiden, terwijl anderen er juist de voorkeur aan geven het aanbod te reduceren.”

Kennismaking met uitgebreid assortiment
Canon wil haar relaties laten kennismaken met haar nieuwe assortiment en biedt deze producten tot eind december 2013 tegen zeer aantrekkelijke prijzen aan. Voor meer informatie: (073) 681 52 21.