MultiCopy kiest opnieuw voor Canon met dubbele plaatsing imagePRESS 6010 VPS

Den Bosch, 01 augustus 2013 - MultiCopy - één van de grootste grafische bedrijven in Nederland - gaat opnieuw met Canon in zee en heeft twee keer een imagePRESS 6010 VPS toegevoegd aan haar printerpark in het productiecentrum in Amsterdam-Zuidoost. Hiermee beschikt MultiCopy over een totaaloplossing voor het drukken van hoogwaardig drukwerk met zeer korte levertijden. Het nieuwe contract illustreert de goede relatie die MultiCopy en Canon al jarenlang met elkaar hebben, niet alleen in Nederland, maar ook in Europa. Beide partners hebben de ambitie deze samenwerking uit te breiden en versterken.

MultiCopy is al bijna 40 jaar actief in Nederland en ondersteunt ruim 50.000 bedrijven en organisaties op het terrein van communicatie. Met ongeveer 80 vestigingen in Nederland en met ruim 500 medewerkers in dienst maakt MultiCopy deel uit van Franchise Services Europe, dat op haar beurt onderdeel is van Franchise Services Inc. Dit is de grootste franchiseorganisatie ter wereld op het gebied van grafische communicatieoplossingen. Wereldwijd telt deze organisatie meer dan 1.000 vestigingen in ruim 23 landen.

Het beste voor de business
“MultiCopy, the Communication Company, is allang geen ‘copyshop’ meer. Als de markt verandert, moeten wij ook veranderen. We zitten graag dichtbij het vuur en willen de ontwikkelingen een stap voor blijven. Partners als Canon begrijpen dit en gaan hierin mee, niet alleen op technologisch gebied, maar ook op het terrein van kennis”, vertelt Jan Withaar, Director Franchise Management & Services. “Onze core business is franchising en we moeten ervoor zorgen dat onze franchisers business genereren en onderscheidend blijven ten opzichte van hun concurrenten. Het productiecentrum in Amsterdam Zuidoost fungeert als ‘pilotcentrum’ waar we testen doen voor onze franchisenemers. Zo kunnen zij zelf zien welke oplossingen en technologie het beste werken voor hun business. Met de aanschaf van deze twee machines spelen we in op de behoefte van klanten aan een snelle levertijd en een hoge kwaliteit drukwerk.”

“We zijn er erg trots op dat MultiCopy de samenwerking met Canon Nederland voortzet. Deze contractverlening is een duidelijk signaal dat wij in de afgelopen vijf jaar een goede partner zijn geweest. In de komende –zullen we ons blijven inspannen om deze samenwerking verder te verstevigen”, zegt Frank Huigen, Sales Director Professional Printing van Canon Nederland. “MultiCopy is een toonaangevende speler in de grafische markt en we zijn zeer gemotiveerd om ook in de komende periode mee te denken over innovaties, veranderende technieken en nieuwe trends.”

Uitstekende printkwaliteit
De Canon imagePRESS C6010 is gebaseerd op een aantal revolutionaire technologieën. Zo waarborgen V-Toner, T-Developer en E-Drum - samen met de Advanced Image Transfer Belt en het olievrije Twin Fusing-systeem - een uitstekende printkwaliteit die niet onderdoet voor offset. De printer biedt - in combinatie met het geavanceerde beeld- en kleurenmanagement - een uitstekende printkwaliteit met een resolutie van 1200 dpi bij 256 gradaties en een snelheid van 70 kleurafdrukken per minuut op maximaal 300 grams papier. Doordat in het fixeerproces geen olie wordt gebruikt, kunnen de afdrukken eenvoudig worden gelamineerd of voorzien van spotvernis.