Intermail neemt Océ ColorStream® 3200 inkjet-technologie in gebruik

Nieuw-Vennep, 19 december 2013 - Intermail– een full service mailing house – heeft haar printerpark onlangs uitgebreid met de Océ ColorStream 3200 van Canon, inclusief PRISMAproduction workflow en Inspire document compositie software. Dankzij de aanschaf kan Intermail nu profiteren van de vele voordelen van het full colour inkjetprinten. Zoals aanzienlijke kostenbesparing, brede personalisatie mogelijkheden en een drastische verkorting van de time-to-market.

Intermail is leverancier van een totaalaanbod van grafische services: van bestandsverwerking, printen, vouwen, couverteren, sealen en afwerking tot voorraadbeheer en distributie. Bij het bedrijf is onlangs een Océ ColorStream 3200 van Canon geïnstalleerd. “Bij die beslissing zijn we niet over één nacht ijs gegaan”, zegt directeur/eigenaar Gert Rothert Sr. “De aanschaf van een full color inkjetproductie printer stond al enige tijd op ons lijstje. Alleen waren we er nog niet uit welk merk. De goede ervaringen met onze Océ kettingprinters zijn in dat keuzeproces belangrijk geweest. Dat is voor Intermail - een bedrijf dat altijd in beweging is - van groot belang. We weten hoe Canon hiermee omgaat, de servicedienst staat dag en nacht voor je klaar.”

Beter, gerichter en persoonlijker
Jeroen Rothert, adjunct directeur, vult zijn vader aan: “Met onze nieuwe aanwinst zijn we in staat om onze klanten meer te bieden op het gebied van één op één marketing en communicatie. En dan heb ik het niet alleen maar over kortere levertijden. De Océ ColorStream print full color en variabele data in één productiegang van een blanco rol papier: dat levert tijdwinst op. En zo zijn er nog meer voordelen van het inkjetprinten te bedenken. De kunst is om onze klanten daarvan te overtuigen. Dit doen we door klanten de verschillen te laten zien en te confronteren met hun eigen mailproducten, maar dan geprint op de Océ ColorStream. Dat levert interessante sessies op, waar iedereen wijzer van wordt. Uiteindelijk zijn dit soort inkjet printsystemen ontwikkeld voor volledig gepersonaliseerde toepassingen. Dat valt en staat met de kwaliteit van de database. Die worden beter, maar er is nog wel veel werk aan de winkel. Wij zijn er in ieder geval klaar voor om onze klanten te helpen beter, gerichter en persoonlijker te communiceren.”

Meerwaarde bieden
“Wij werken al lang samen met Intermail op het gebied van rotatief printen. Het juist in deze tijd investeren in nieuwe technologie is karakteristiek voor deze partij,” zegt Frank Huigen, Sales Director Commercial Printing van Canon Nederland. “Intermail maakt heel bewust de overstap van offset-voordruk naar volledige fullcolour inkjet om zo haar klanten meerwaarde te bieden op het gebied van marketing en communicatie en tegelijkertijd kosten te besparen. Wij zijn er trots op dat onze technologie daarin een rol speelt.”