Canon lanceert Océ IJC258-inkten voor Océ Arizona-printerserie

Den Bosch, 7 augustus 2013 - Met de introductie van de nieuwe Océ IJC258-inkten voegt Canon een derde hoogwaardige inkt toe aan het bestaande portfolio voor de Océ Arizona-300, 400, 500 en 600 printerserie. Canon positioneert deze serie printers als het leidende Mid- Volume UV-flatbed-platform in de markt, met wereldwijd reeds 4,000 plaatsingen. De nieuwe duurzame UV-inkten onderscheiden zich doordat zij zich uitstekend hechten op uiteenlopende materialen, een uiterst hoge printkwaliteit en een uniforme, matte coating bieden. Hiermee beschikken grafische- en industriële bedrijven over extra mogelijkheden om nieuwe applicaties te ontwikkelen, hun dienstverlening uit te breiden en deze nog beter toe te snijden op specifieke klantbehoeften.

Canon is door deze lancering in staat de industriële markt beter te bedienen met de succesvolle Océ Arizona-printerserie. De materialen waarop in de industrie veel wordt geprint - zoals hard plastics of glas - hebben doorgaans inkt nodig met een zeer sterke, superieure hechting. De nieuwe Océ IJC258-inkten hebben een matte verschijningsvorm en een uitstekend kleurengamma. Ze zijn perfect geschikt voor toepassingen op harde plastics en materialen die worden gebruikt voor outdoor uitingen, bewegwijzering en industriële applicaties. De zeer sterke hechting van de inkten maakt daarnaast een probleemloze afwerking mogelijk, zoals frezen, vouwen, snijden en buigen zonder dat het materiaal breekt of beschadigt.

Waardevolle aanvulling op Océ Arizona-portfolio
“Een belangrijk kenmerk van ons aanbod op het gebied van Oçé Arizona-printers is dat we hiermee willen aansluiten op de specifieke behoeften van onze klanten. Het aanbevelen van de meest geschikte inkt is hiervan een essentieel onderdeel en bepaalt uiteindelijk het succes van het eindproduct”, vertelt Wouter Derichs, de nieuwe Channel Manager Display Graphic Systems van Canon Nederland. “Deze nieuwe Océ IJC258-inkten zijn een waardevolle aanvulling op ons bestaande portfolio, waarmee we in staat zijn onze leidende positie in het Mid Volume UV Flatbed-marktsegment uit te breiden en te versterken.”