Blomsma Print & Sign beleeft primeur met plaatsing Océ Colorwave 900 van Canon

‘s Hertogenbosch, 12 november 2013 - Blomsma Print & Sign breidt haar printerpark uit met de Océ ColorWave 900 van Canon. Met de plaatsing van deze digitale grootformaat kleurenprinter, die tot 15 keer sneller print dan andere inkjetsystemen, beleeft zij een wereldwijde primeur. De Océ ColorWave 900 stelt het bedrijf uit Zoetermeer in staat supersnel te printen, haar productiviteit te verhogen en kosten te verlagen. De installatie is bijzonder, omdat dit de eerste plaatsing is van de Océ ColorWave 900 in de markt. Op donderdag 28 november a.s. kunnen klanten van Blomsma Print & Sign tijdens een open dag kennismaken met de mogelijkheden van deze supersnelle printer.

Innoveren met de nieuwste oplossingen
Blomsma Print & Sign is als eerste bedrijf in Nederland gestart met de Océ ColorWave 900. Het bedrijf is al jaren klant van Canon op het gebied van grootformaat printoplossingen. Zo maken zij al gebruik van de Océ ColorWave 600, de Océ TDS860 en de Océ TC4-scanner. “Door de plaatsing van de Océ ColorWave 900 is het nu mogelijk zeer snel posters te printen tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Ook kunnen we opdrachten die nu nog via offset en zeefdruk worden gedrukt op deze supersnelle machine printen. Door voortdurend te innoveren met de nieuwste toepassingen, producten, processen en machines zijn we in staat onze positie als marktleider te versterken”, vertelt Hans van Hoven, directeur van Blomsma Print.

“Met de Océ ColorWave 900 bieden we leveranciers van printservices een oplossing waarmee zij voorop lopen op het gebied van grootformaat printen. Blomsma Print & Sign is al jaren een gerenommeerde partner van Canon. Door haar printerpark uit te breiden met deze zeer innovatieve digitale kleurenprinter kan zij zich van andere aanbieders onderscheiden en de kansen op groei volop benutten”, aldus Wilco Verheij, Channel Director Wide Format van Canon Nederland N.V. “De ervaring die het bedrijf zal opdoen met de Océ ColorWave 900 biedt waardevolle informatie voor ons om deze printer nog verder te verbeteren en nog beter af te stemmen op de behoeften van onze klanten.”

Supersnel printen met hoge kwaliteit
De Océ ColorWave 900 is speciaal ontwikkeld voor de grafische markt en slaat een brug tussen digitale inkjet- en traditionele offset technologie. De grootformaat printer is voor het eerst geïntroduceerd als ‘Project Velocity’ tijdens drupa 2012 en vervolgens officieel gelanceerd tijdens FESPA 2013 in Londen. Ondersteund door Memjet’s inkjettechnologie biedt de Océ ColorWave 900 een mechanische printsnelheid van meer dan 1.100 m² per uur. Dit stelt de uiterst geavanceerde printer in staat om het equivalent van de hoogte van de Eiffeltoren in slechts een half uur te printen. Met 3,4 miljard druppels van 1,2 picoliter water gebaseerde inkt per seconde produceert de printer een resolutie van 1.600 x 1.600 dpi. Met een breedte van 106,7 cm (42’’) biedt de Océ ColorWave 900 dezelfde rolcapaciteit als de Océ ColorWave 600/650-systemen met een totale input van 1.200 meter (200 meter per rol). De uitvoer wordt gesneden en uitgevoerd - droog en klaar voor gebruik - naar een hoog volume aflegtafel, met dubbele uitvoer voor gelijktijdig printen en verzamelen van prints, zodat de printer snel weer beschikbaar is en de productiviteit stijgt.

Software voor flexibel kleurenmanagement en professionele workflows is beschikbaar via de Océ PowerM-controller of ONYX Thrive print workflow-software. Een intuïtieve touch-screen interface zorgt voor een grote gebruiksvriendelijkheid en vereenvoudigt standaardtaken, wat een substantiële tijdsbesparing oplevert en fouten voorkomt. De Océ ColorWave 900 is uitstekend geschikt voor allerlei toepassingen, zoals point-of-sale materiaal voor tentoonstellingen en beurzen, toonbanken en vloerdisplays, technische tekeningen en kaarten.