Dekkers van Gerwen plaatst Océ VarioPrint DP Line 135

Diegem – 12 november 2012 - Dekkers van Gerwen heeft haar printerpark uitgebreid met Océ VarioPrint DP Line 135 via Canon Business Center Eindhoven. De Océ VarioPrint DP Line geeft een nieuwe dimensie in kwaliteit bij printen in zwart-wit. Deze hoogwaardige printer is speciaal ontworpen om de milieueffecten tot een minimum te beperken en het verbruik van energie te verminderen. De Océ VarioPrint DP Line 135 stelt de drukkerij niet alleen in staat haar positie in de markt voor digitaal printen te versterken. Het bedrijf kan zich bovendien onderscheiden als duurzaam bedrijf dat inspeelt op de specifieke behoeften van het groeiende aantal milieubewuste klanten

Dekkers_van_Gerwen_Image

Dekkers van Gerwen is gevestigd in ’s-Hertogenbosch en Dordrecht, waarbij de digitale producties plaatsvinden in ’s-Hertogenbosch en de offsetproductie in Dordrecht. De organisatie heeft het produceren van hoogwaardig kwaliteitsdrukwerk gekoppeld aan een duurzaam productieproces. De drukkerij is FSC®- en PEFC™-gecertificeerd en produceert op basis van de ISO 14001-standaard. “Wij werken met milieuverantwoorde grondstoffen en bio-inkten en maken uitsluitend gebruik van groene stroom. Daarnaast gebruiken we duurzame papiersoorten", legt directeur Ab Bouwens uit.

“Wij zijn een drukkerij waar kwaliteit en duurzaamheid de leidraad zijn. Ons bedrijf heeft de opkomst van digitale technologie met beide handen aangegrepen. We ontwikkelen slimme concepten om online technieken te koppelen aan digitaal en conventioneel drukken. Met het oog op de volgende generaties steken wij graag energie in het zoeken naar duurzame oplossingen. De uitbreiding van ons printerpark met Océ VarioPrint DL 135 is hierbij een logische stap”, voegt directeur Harjan Dekkers hieraan toe.

Duurzame kwaliteit
De Océ VarioPrint DP Line-serie is gebaseerd op de DirectPress-technologie: een uiterst stabiele technologie die zorgt voor een consistente kwaliteit bij printen op verschillende media. Deze technologie is 100 procent digitaal, waarbij geen sprake is van hoge temperaturen, belichting of elektrische lading om beelden te creëren. Bovendien is geen sprake van verspilling van toner, uitstoot van tonerdeeltjes, komt geen ozon vrij en is er geen noodzaak tot het afvoeren van seleen, fuserolie of vervuilende ontwikkelaar. Het resultaat is een nieuwe norm voor beeldconsistentie, intuïtieve bediening, configuratiemogelijkheden en uptime. Dit helpt grafische bedrijven hun kosten te verlagen, hun ecologische footprint te verkleinen en winstgevende groei te realiseren.

Hergebruik van energie
Océ HeatXchange maakt op een intelligente manier gebruik van energie door de warmte die vrijkomt bij het fixeren van de toner op papier opnieuw te gebruiken. Tijdens dit proces wordt de fixeerwarmte van geprinte vellen overgebracht naar nieuwe vellen die op de printbaan binnenkomen. Door het hergebruik van warmte die anders verloren zou gaan, kan het energieverbruik met 30 procent worden verlaagd. De Océ VarioPrint DP Line-serie is ontwikkeld met het oog op een lange en productieve gebruiksduur. Zo is in het systeem gerecycled staal toegepast. De hoofdonderdelen zijn zo ontworpen dat ze een leven lang meegaan. Waar mogelijk kunnen onderdelen door gebruikers vervangen worden. Dit maakt besparingen op resources mogelijk, resulteert in minder afval en beperkt de belasting voor het milieu.

Filip Vandenbempt
Manager Corporate & Marketing Communications