Canon plaatst 400ste Océ ColorWave in Nederland bij Hendriks Bouw en Ontwikkeling

Amstelveen, 29 oktober 2012 - Canon heeft de 400ste Océ ColorWave-printer in Nederland bij Hendriks Bouw en Ontwikkeling in Oss geplaatst. Deze gebeurtenis vertegenwoordigt een belangrijke mijlpaal voor Canon. Zij lanceerde de Océ ColorWave 600 in 2008. Deze revolutionaire grootformaat kleurenprinter is twee keer zo snel als inkjet en veel voordeliger in gebruik vanwege de mogelijkheid om fullcolor te printen op gewoon papier. De markt reageerde enthousiast en in 2012 deed zijn opvolger – de Océ ColorWave 650 – zijn intrede.

Canon_NL_400-ste_ColorWave_-_Hendriks_IMAGE-v1

Hendriks Bouw en Ontwikkeling is een familiebedrijf dat van oudsher is gericht op woningbouw en waarin vijf disciplines - ontwikkeling, bouw, w-installatie, e-installatie, onderhoud en beheer - integraal en op een duurzame wijze samenwerken. Ook is Hendriks actief in het zorg-, scholen- en kantorensegment. Het bedrijf zet de Océ ColorWave 650 in voor het printen, scannen en kopiëren van technische tekeningen. Ook de communicatieafdeling maakt gebruik van de Océ ColorWave 650 voor het printen van posters en banners. Sinds 2009 is Building Information Modeling (BIM) een belangrijk speerpunt voor Hendriks. Hierbij wordt alle relevante informatie tijdens het volledige bouwproces opgeslagen in één digitaal bouwmodel. BIM kan in combinatie met printen in kleur op de Océ ColorWave 650 de communicatie tussen verschillende partijen verbeteren.

Optimale combinatie snelheid en kwaliteit
De productiviteit, de watervastheid van afdrukken en het duurzame karakter van de printer waren doorslaggevend bij de aanschaf van de Océ ColorWave 650. "Met de Océ ColorWave 650 beschikken we over een ‘alleskunner’ met een optimale combinatie van snelheid en kwaliteit", vertelt Cyrille Pennavaire, informatiemanager van Hendriks Bouw en Ontwikkeling. De printer beschikt over de zogeheten CrystalPoint-technologie, dat Océ TonerPearls™ - kleine gekleurde balletjes - in een gel omzet. Deze gel kan op ieder type papier gespoten worden, droogt onmiddellijk, is watervast en levert haarscherpe afbeeldingen van hoge kwaliteit. Volgens Pennavaire is de watervastheid van de prints ideaal voor de toepassing binnen  Hendriks, omdat de prints vaak op de bouwplaats gebruikt worden. Het feit dat het bedrijf daarom op een speciaal onscheurbaar en watervast materiaal (‘tyvek’) print, geeft aan dat Hendriks Bouw en Ontwikkeling voortdurend op zoek is naar innovatie.

Duurzaamheid en hergebruik
Het duurzame karakter van de Océ ColorWave 650 speelde eveneens een belangrijke rol bij de aanschaf van de printer, benadrukt Pennavaire ."Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in onze genen. Het milieuvriendelijke concept van de Océ ColorWave 650 sluit uitstekend aan op onze doelstellingen van duurzaam inkopen. Zo printen we ook op gerecycled papier." Dat duurzame karakter van de Océ ColorWave 650 komt in veel kenmerken van de printer terug. Zo zorgen de Océ TonerPearls™ voor een zeer schoon systeem, waarbij geen sprake is van ozonuitstoot en vervuiling. De verpakking van de Océ TonerPearls™ krijgt bovendien een tweede leven als maintenance tray waarin tonerafval wordt opgevangen. Dit is niet alleen handig, maar minimaliseert ook de verwerking van afval. Ook het feit dat geprint kan worden op normaal papier en geen gecoate media gebruikt hoeven te worden, maakt het systeem minder milieubelastend. De printer kan bovendien worden uitgerust met zes rollen, waardoor snijden en afval van materialen verleden tijd is.