Canon bewijst expertise Business Consultants met certificering Output Management

Amstelveen, 6 november - Twaalf Business Consultants van Canon hebben met succes de opleiding Enterprise Output Management Solutions (EOMS) afgesloten. Zij zijn hiermee officieel gecertificeerd en kunnen de erkenning tot Electronic Document Associate aanvragen. Dit is binnen het vakgebied Output Management een internationaal erkende titel voor personen die zich hebben gekwalificeerd als Document Professional.

Certification_Business_Consultants_Image

De manier van communiceren binnen bedrijven en met klanten verandert. Veel organisaties worstelen met de gevolgen hiervan voor hun documentbeheer en logistiek. Zo vindt deze logistiek - denk aaneen transactionele mailings of direct mails naar klanten - niet langer alleen plaats via papier. Elektronische kanalen zoals e-mail, internet en social media spelen inmiddels een belangrijke rol. Hoe moeten organisaties hiermee omgaan en wat zijn de mogelijkheden van deze nieuwe kanalen? Hoe krijgen medewerkers snel en efficiënt inzicht in documenten en hoe blijft dit toegankelijk voor klanten? Dankzij de certificering zijn de Business Consultants van Canon in staat de communicatiestrategie van klanten te vertalen naar een strategie voor de ontsluiting en uitwisseling van documenten en berichten, de bijbehorende logistiek, productie en naar de inrichting van een infrastructuur om deze strategie te verwezenlijken.

Van papieren tot digitale communicatie
Tijdens een speciaal ontwikkeld studieprogramma maakten de deelnemers kennis met alle componenten van een organisatiebrede aanpak voor Output Management. In de EOMS-leergang kwamen niet alleen papieren documenten en productiesystemen aan bod, maar ook de digitale en multichannel-aanpak van klantencommunicatie. Hierbij hebben ook social media een plaats in de Output Management-architectuur.