Canon Nederland benoemt Mirjam de Groot tot Consultancy Services Manager

AMSTELVEEN, 3 augustus 2011 - Canon Nederland heeft Mirjam de Groot benoemd tot Consultancy Services Manager Nederland. In deze functie wordt De Groot verantwoordelijk voor de uitrol van Canon Consultancy Services in Nederland. Met deze nieuwe functie onderstreept Canon het grote belang dat de onderneming hecht aan het bieden van professionele consultancydiensten voor bedrijfsinformatie- en mediamanagement.

Picture_Mirjam de Groot

Met de introductie van het nieuwe bedrijfsonderdeel Canon Consultancy Services in oktober 2010, betrad Canon de belangrijke Europese groeimarkt voor bedrijfsinformatie- en mediamanagement. Een markt die naar verwachting een waarde van 9,6 miljard dollar per jaar zal vertegenwoordigen. Canon werkte samen met het toonaangevende adviesbureau Accenture om de organisatie in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Finland en Oostenrijk op de kaart te zetten. In fase 2 volgen zes andere Europese landen, waaronder Nederland. De nieuwe organisatie ondersteunt grote Europese ondernemingen bij het beheren van bedrijfsinformatie en media via verschillende kanalen. Canon Consultancy Services is een illustratie van Canon’s transitie naar een servicegeoriënteerde organisatie, een belangrijk element van de groeistrategie in Europa.

Mirjam de Groot gaat zich bij Canon Nederland allereerst richten op het positioneren van een aantal Informatie Management gerelateerde services in de Nederlandse markt, die in andere Europese landen al zijn uitgerold. Zij gebruikt daarvoor haar Sales en Consultancy kennis die zij de afgelopen jaren opdeed als onder andere Sales Manager bij Capgemini Nederland. Ook zal zij een sterk consultancy team gaan bouwen om de services structureel te kunnen gaan leveren aan de grotere organisaties in Nederland.

“Eén van de grootste uitdagingen voor Europese bedrijven is het beheren van bedrijfskritische informatie, beeldmateriaal en media. Wij willen oplossingen op maat aanbieden om grote bedrijven te helpen deze uitdaging aan te gaan”, zegt Martin Trampe, Managing Director van Canon Nederland. “Met de aanstelling van Mirjam de Groot gaan we nu ook in Nederland concreet vormgeven aan de invulling van deze strategie. Ik ben ervan overtuigd dat zij hieraan een waardevolle bijdrage zal leveren.”