Jacobs Digital Print & Copy plaatst eerste imagePROGRAF iPF8300 grootformaat printer van Canon

AMSTELVEEN, 30 juli 2010 - Jacobs Digital Print & Copy investeert in groei en versterking van haar marktpositie door als eerste in Nederland een imagePROGRAF iPF8300 van Canon te plaatsen. Jacobs wil hiermee nieuwe kansen in de printmarkt maximaal benutten door te investeren in geavanceerde oplossingen die de workflow verbeteren en die resulteren in een substantiële besparing in tijd en kosten. Met de imagePROGRAF iPF8300 is Jacobs Digital Print in staat kleuropdrachten in hogere oplages flexibel en snel te verwerken en een hoogwaardige en consistente kwaliteit te waarborgen.

Jacobs Digital Print & Copy, gevestigd in Zwaag, is een nieuwe speler in de grafische markt in West-Friesland. Het bedrijf staat klanten als partner terzijde met print- en kopieerwerk, digitale dienstverlening en drukwerk. De onderneming verzorgt de volledige productie en distributie van tal van printuitingen. Variërend van direct mailings, posters, flyers en briefpapier tot vereniging- en personeelsbladen en complete beursstands. “We willen ons positioneren als hét loket waar organisaties al hun communicatie-uitingen kunnen onderbrengen”, zegt Terry Elfrink, directeur van Jacobs Digital Print & Copy. “Gezien de groeimogelijkheden op het gebied van digital printing was er behoefte aan een hoogwaardige printer die in staat is variabele media in verschillende oplagen te verwerken. Door de installatie van Canon’s imagePROGRAF iPF8300 kunnen wij ons als een sterke speler positioneren in de markt voor grootformaat printing. Canon denkt als partner bovendien actief met ons mee over onze groeistrategie.” Jacobs schafte de iPF8300 aan tijdens de open dag van Tripa, Canon’s gecertificeerde Large Format Partner uit Vianen. Als lid van Canon’s Partner Programma draagt Tripa bij aan het bieden van totaaloplossingen voor de print- en sign markt.

imagePROGRAF iPF8300
De imagePROGRAF iPF8300 van Canon garandeert met een resolutie van 2.400 x 1.200 dpi een hoge beeldkwaliteit met een ongeëvenaarde snelheid van 37,4 m² per uur. De 8-pigmentinkten zijn verdeeld over 12 kleurkanalen, zodat de kleurvolgorde gelijk blijft bij bi-drectioneel printen. Dit voorkomt ‘banding’ bij hoge printsnelheden. De imagePROGRAF iPF8300 beschikt over een innovatieve printtechnologie voor prints met een hogere nauwkeurigheid en een groter kleurbereik om zo aan te sluiten bij de eisen van professionele gebruikers. De printer is inzetbaar voor een groot aantal toepassingen, zoals proofing, ontwerp en commerciële fotoprints. Ter ondersteuning van hoogvolume printopdrachten en het stroomlijnen van werkprocessen is de imagePROGRAF iPF8300 uitgerust met een 80 GB harde schijf om grote bestanden sneller te verwerken en/of opdrachten rechtstreeks vanaf de printer te laten uitvoeren. Het model is tevens uitgevoerd met een standaard gigabit Ethernet-aansluiting en een automatisch snijsysteem met twee messen.

Download het volledige persbericht [PDF, 94 KB]

Kunt u het gewenste product niet vinden? Kijkt u dan in ons Nieuws Archief.