Printec verwerft eerste Canon Graphic Arts Reseller Partner Status

Dongen, 29 juni 2009 - Printec - een toonaangevende leverancier van grafische printoplossingen - heeft de Canon Graphic Arts Reseller Status ontvangen. De grafische onderneming is hiermee het eerste onafhankelijke resellerbedrijf dat deze status heeft gekregen. Het partnership tussen beide partijen biedt klanten het voordeel van een merkonafhankelijk en betrouwbaar advies met een breed assortiment: van grootformaat printers tot en met grafische workflow-oplossingen.

Printec

Printec is een toonaangevende leverancier van digitale printoplossingen van gerenommeerde merken. Sinds 2006 zet het bedrijf een prepaid-concept voor printers in de grafische markt als alternatief voor langlopende contracten met vaste printvolumes. `

Printec biedt de Print-for-Pay-markt en de creatieve sector een ruim aanbod van hoogwaardige producten en diensten. Als resultaat van het partnership met Canon heeft zij de rechten om niet alleen de Large Format Printers en Color Laser Copiers van Canon te verkopen, maar ook de imagePRESS C1+. Met deze nieuwste printtechnologie van Canon kan Printec haar klanten in staat stellen digitaal drukwerk te maken met de hoogste kwaliteit en de speciale effecten van clear toner.

Betrouwbaar en onafhankelijk advies
“Wij zijn er zeer trots op dat Printec als eerste grafisch bedrijf in Nederland de Canon Graphic Arts Reseller Partner Status heeft ontvangen. Niet in de laatste plaats omdat Joost Wijma, met wie ik Printec in 2006 heb opgericht, en ikzelf in het verleden bij Canon hebben gewerkt”, vertelt Bart van Berkel, directeur van Printec. “Onze voorkeur in strategische partnerships gaat uit naar leveranciers die samen met ons kunnen waarmaken wat wij onze klanten beloven. Wij willen een betrouwbare partner zijn en op basis van een onafhankelijk advies zorgen voor de meest efficiënte oplossing aangepast aan de specifieke omgeving van klanten.”

“Canon heeft zich tot doel gesteld haar positie in het reseller-kanaal te verstevigen door de samenwerking met onze partners te verbreden en te verdiepen. Dit partnership met Printec is hiervan een illustratie”, zegt Rik van Zantwijk, die als lid van het Management Team van Canon Business Solutions verantwoordelijk is voor het Canon Partner Channel. “Canon biedt een breed en gevarieerd pakket geavanceerde oplossingen voor professionele aanbieders van printing. Wij zijn ervan overtuigd dat Printec - een belangrijke speler in de grafische markt die met name een sterke positie heeft opgebouwd in het midden- en kleinbedrijf - hierbij een zichtbare toegevoegde waarde kan bieden.”

Van 15 t/m 17 september 2009 toont Printec Canon’s producten tijdens de Vakbeurs Digitaal te Hardenberg.